skip to Main Content

245 alumnes emprenedors de la comarca mostren a Manacor les idees, les cooperatives i les ONG solidàries que han creat

Els 245 joves emprenedors de les escoles i instituts de la comarca del Llevant han mostrat tot el que són capaços de fer mitjançant les cooperatives i ONG que han posat en marxa amb els seus companys de classe. Onze parades solidàries han format el primer Mercat de l’Emprenedor de Manacor, una fira que ha omplit la plaça de sa Bassa d’estudiants amb capacitat de fer negoci i d’ajudar els més necessitats.

A la fira hi han participat onze paradetes, les corresponents a les sis cooperatives i cinc ONG que han fundat els alumnes de la comarca. Els alumnes de primària hi han participat amb les cooperatives La fàbrica de 5è, Montuhapy, Coopfrog, Artepati, COM i Coope.Kid. I els alumnes d’ESO han donat a conèixer les cinc ONG que han fundat: IES Felanitx en marxa, Més per Etiòpia, Tots som Etiòpia, Portajuda i 2D4OROMIA.

El batle de Manacor, Pedro Rosselló, juntament amb la regidora d’Educació, Catalina Riera, i la gerent de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), Núria Hinojosa, van visitar el Mercat de l’Emprenedor, una fira que forma part del projecte educatiu ICAPE, que coordina l’IDI i impulsa les capacitats emprenedores dels estudiants i els familiaritza amb el concepte de responsabilitat social.

“Estam molt agraïts que s’hagi triat Manacor per fer-hi la primera fira d’aquestes característiques, des de l’Ajuntament observam que hi ha molt bones idees darrere la feina que heu fet i us agraïm que vulgueu compartir-ho amb els manacorins i les manacorines”, declarà el batle, Pedro Rosselló. L’objectiu general d’ICAPE és aconseguir que els alumnes “assoleixin les capacitats emprenedores de manera real i estiguin més capacitats per treballar en equip, per prendre decisions, per planificar, per assumir responsabilitats o per comunicar-se”, destacaren des de l’organització.

Gràcies a aquest projecte durant el curs escolar els alumnes passen per totes les etapes de creació d’una empresa. Així, els alumnes de primària ja han creat les seves cooperatives, amb una idea de negoci clara, el capital inicial, el nom pertinent, un equip directiu, estatuts, imatge corporativa… Els alumnes d’educació secundària obligatòria han constituït les seves ONG. El procés que han seguit és exactament igual a la constitució i funcionament d’una associació real i, a més, cada ONG de les que han creat els escolars ha cercat una entitat solidària com a soci.

Back To Top
×Close search
Search