Cent per Cent

Anuncia't a centpercent.cat Anuncia't a centpercent.cat Anuncia't a centpercent.cat Anuncia't a centpercent.cat

CpC 389 - Can Bauçà, milions tudats en temps de crisi

centpercent | 27 Setembre, 2010 12:35

Ateses les informacions que han anat omplint pàgines i minuts aquesta setmana sobre l’edifici de Can Bauçà, el lector informat per ventura s’estranyarà que haguem triat el títol que encapçala aquesta columna en comptes d’un altre com ara: “Can Bauçà, un any     d’irresponsabilitat”. Dit així, en quatre paraules, pot sonar fluix, però pensada amb deteniment i consciència la cosa pren un caire gens agradable. Resulta que fa més d’un any que el batle de Manacor disposa d’un informe en què s’especifica clarament que l’edifici de Can Bauçà hauria de ser apuntalat i, a més, s’haurien de restringir els usos a què actualment es destina mentre no es tiri endavant el projecte de reforma i consolidació de l’edifici.
 El batle Antoni Pastor, altres vegades lloat aquí mateix per la seva valentia i la seva habilitat política, ha estat aquesta vegada un animal ferit, un ca atupat, acovardat a un racó, conscient de la seva “mala sort”, de la desgràcia política que li ha caigut damunt, mirant de fer passar el temps, de dissimular l’indissimulable, fins que s’ha destapat el desastre. Com pot un batle, emparat en la por i en la vergonya, amagar una informació indispensable i, a més, necessària per garantir la seguretat dels seus conciutadans? Com pot Antoni Pastor enganar d’aquesta manera els manacorins just per evitar passar pel tràngol d’haver d’acceptar que Can Bauçà no està en condicions d’acollir cap dependència ni municipal ni judicial ni cultural ni res si no s’hi gasten, atenció, dos milions sis-cents mil euros, que, dit en doblers, són quatre-cents trenta-un milions de les antigues pessetes. Gairebé el triple del que va costar la compra de l’edifici. Una compra, per cert, de la qual costarà molt treure el net. Perquè encara ningú no entén per què l’ajuntament va comprar un edifici fora d’ordenació per ubicar-hi dependències municipals en comptes de resituar-les en un solar de nova construcció. Quin interès s’amaga darrere la compra de Can Bauçà? Qui n’ha sortit beneficiat? Són preguntes que, amb total seguretat, quedaran amagades per sempre.
 I ara es destapa el fet vergonyant i s’enceta la tradicional teringa de rodes de premsa, declaracions i contradeclaracions. Mentrestant, per si de cas no ho acaba de tenir clar, comminam el batle Pastor que apuntali l’edifici ja.I ja vol dir demà, aquesta setmana, aquest mes. Després ja serà feina seva si decideix esbucar l’edifici i fer-ne un de nou o reformar-lo i, per tant, cercar dos milions i mig d’euros per fer-ho. Si volia brou, ja en té tassa i mitja.

CpC 389 en format pdf part 1

CpC 389 en format pdf part 2

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb