skip to Main Content
“Crec Que Pot Ser Una Oportunitat Per Promoure La Creativitat I El Vessant Artístic”

“Crec que pot ser una oportunitat per promoure la creativitat i el vessant artístic”

Catalina Pou (Manacor, 1977) és psicòloga especialitzada en teràpia d’adults, famílies, primera infància i psicologia perinatal. Parlam amb ella sobre què pot suposar el confinament i bons hàbits per afrontar-lo.

Psicològicament, què pot generar el confinament a casa?
Podríem dir que té dos vessants, un positiu i un altre no tant. La primera part és que tot plegat ens fa tornar a nosaltres mateixes, tant a nivell individual com a nivell de família i amistats. Ens podem centrar una mica més en nosaltres perquè ara tenim molt de temps i ens podem plantejar què volem fer amb la nostra vida i quines són les nostres prioritats i demanar-nos si volem dur un ritme tan frenètic o si podem començar a viure amb una cosa un poc més lenta, més sentida i valorada. A més, també tenim més temps per compartir amb aquelles persones que els que estimam. D’altra banda, també hi ha la qüestió de les necessitats: amb la rutina i el ritme del dia a dia a vegades ens oblidam d’allò que realment necessitam i no som conscients de les nostres necessitats bàsiques, com per exemple quan tens tanta feina que se t’oblida dinar o beure un tassó d’aigua al llarg del dia. Imagina’t a quin lloc queden, en el dia a dia les necessitats emocionals. És un bon moment per tenir temps per respirar, per compartir amb la família, amb la parella o amb els fills i resoldre situacions o conflictes i poder xerrar. Això són necessitats que sempre tendim a tapar però que tard o d’hora passen factura.

I el segon vessant, no tan positiu?
Són els temes relacionats amb ansietat i les pors que genera a escala social una situació insòlita i a la qual no estam acostumades. Gran part d’aquesta por es deu a la sobreinformació o la desinformació que generen certs mitjans de comunicació i que més que informar s’encarreguen de causar pànic a la població. Això pot passar amb gent que ja tenia patologies prèvies i es poden agreujar si no van alerta o tendeixen a pensar que tot anirà malament. La incertesa de no saber què passarà també crea molta angoixa.

Aconselles seguir alguna rutina?
No estam de vacances però tampoc hem d’agafar una rutina que ens estressi. No es tracta d’establir horaris fixats però tampoc d’aixecar-nos cada dia al migdia. Encara que no sortim, cal vestir-se i mantenir hàbits d’higiene. A més, tant les persones que habitualment en fan, com les que no hi estan habituades, poden seguir rutines d’exercici físic, estiraments o meditació perquè són factors de salut. A les xarxes han sortit moltes iniciatives i molta informació al respecte. D’altra banda, també crec que pot ser una oportunitat per aprendre a cuidar-nos i recuperar la creativitat: es pot començar a escriure, dibuixar, pintar… També hem de perdre la vergonya, ballar, moure’s i cantar i per les famílies que tenen infants es poden establir estratègies amb les quals els infants assumeixin responsabilitats però que estiguin relacionats amb el joc. També cal que els al·lots estiguin ben informats i que fomentin el contacte a distància amb els padrins o els amics de l’escola però en petites dosis: no abusar de les tecnologies però que puguin compartir les seves vivències.

Back To Top
×Close search
Search