skip to Main Content

Gastro Market, Sant Llorenç estrena nou mercat

Segons les mateixes declaracions del batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs, el mercat de cada dijous, els darrers temps, ha decaigut, i no mou tanta gent com feia temps enrere. És per això que des de l’Ajuntament s’han plantejat de quina manera podien donar-li un nou impuls. Puigròs: “Hem decidit tirar endavant aquest projecte ambiciós, que és fruit del compromís de l’Ajuntament de Sant Llorenç amb el producte local i amb la seva gent.”

Dimarts passat es va fer la presentació del Gastro Market Sant Llorenç i Rafela Riera, tècnica de Cultura, va ser l’encarregada d’explicar la proposta i les accions que es duien a terme per tirar-la endavant.

Riera: “La idea va néixer per una necessitat. L’activitat econòmica i comercial del poble passava per moments complicats, avui la gent no té ganes de posar comerços.” Quan cercaven possibilitats per afrontar aquest problema pensaren en el mercat: “Normalment els mercats són motors dinamitzadors de l’activitat local i la vida dels pobles, i a Sant Llorenç això ja no passava.” Per aquest motiu varen tenir la idea d’intervenir precisament en el mercat: “Creim que podem crear un efecte dominó a partir del mercat. Que la gent d’aquí torni a tenir ganes de sortir, de passejar-se pel poble; que sigui com abans, en què la sensació era que els dies de mercat eren dies alegres i festius.”

Explica que es varen plantejar de quina manera ho podien aconseguir: “Havíem de fer un mercat com els altres, com els nostres veïnats, o havíem de fer qualque cosa diferent?” Varen decidir que estaria bé distingir-se d’alguna manera dels altres, i per això varen arribar a aquest Mercat Gastronòmic i Sociocultural.

Característiques del Gastro Market

Estarà especialitzat en el producte local, de proximitat. Hi tendrà espai l’agricultura ecològica i s’hi podran trobar els productes de temporada. Hi haurà una dotzena de placers nous, amb la qual cosa el mercat serà més gros. També hi haurà cuina de mercat, per menjar a la plaça o a casa.

Pel que fa a l’altre vessant, la sociocultural, es potenciarà amb concerts, animació de carrer, xeremiers, visites guiades…

La promoció

El primer objectiu és que els llorencins se’n sentin partícips i il·lusionats. S’han fet uns fulletons de promoció per donar a conèixer la proposta, i s’han convidat als comerços i als bars a participar-hi.

De la mateixa manera aquesta promoció pretén arribar als pobles de la comarca. I per altra banda s’ha fet un pla estratègic per a atreure turistes. Amb la implicació dels hotelers de la costa llorencina s’ha encetat la campanya “No beach on Thursday”, per animar els turistes a visitar el mercat, i incentivar-los a conéixer més coses més enllà del sol i platja.

Back To Top
×Close search
Search