skip to Main Content
La Veu De L’alumnat: Com Viuen El Confinament I L’estudi Des De Casa?

La veu de l’alumnat: com viuen el confinament i l’estudi des de casa?

Maria Tàrraga, alumna de 1r de batxillerat internacional a l’IES Manacor: “Aquest confinament és una oportunitat per avançar feina”

Tàrraga explica que amb modalitat de batxillerat internacional està acostumada a treballar amb les noves tecnologies i que pràcticament cada dia feien feina amb Classroom i Drive i també han afegit les videoconferències a través de Google Meet. “És diferent perquè hi ha més elements de distracció però els continguts i el mètode de feina és bastant similars al que fèiem” diu Tàrrega. Així mateix diu que “el professorat es preocupa i ens fan totes les explicacions que toca” i afegeix que creu que es tracta d’adaptar-se a la nova situació. Així i tot, explica que han tengut molta feina i van comunicar aquesta sensació d’estrès al professorat: “Aquesta setmana hi ha hagut un canvi però al cap i a la fi hem de veure tots els continguts, entenem la situació i ens adaptam” diu Tàrrega.
Així mateix, Tàrraga afirma que el batxillerat internacional es caracteritza per treball individual i d’investigació que requereixen moltes hores: “L’any que ve hem d’entregar moltes feines d’investigació i aquest confinament i l’augment del temps lliure és una oportunitat per avançar feina” diu Tàrraga.

 

 

Joan Hageneier, alumne de 3r d’ESO a l’IES Manacor: “Et dóna marge per organitzar el teu temps”

Hageneier explica que després d’una vintena de dies de confinament el temps comença a passar més ràpidament però l’avorriment també es fa notar. Pel que fa a l’excés de feina, una queixa generalitzada entre l’alumnat, explica que “al principi es va notar” però que ara el nivell és correcte i no és ni més ni manco que el que feien de manera presencial. “Entenc que el professorat també havia d’aprendre i preparar-se per fer front a la situació” diu Hageneier. Així mateix, explica que de moment du bé l’estudi a distància perquè “et dóna marge per organitzar el teu temps: si et saps organitzar crec que fins i tot pot ser millor que les classes presencials” diu l’alumne. D’altra banda, Hageneier afirma que ell s’ha marcat unes rutines de feina: “Intent seguir l’horari de classe que teníem establert, fem classe en línia i ens envien les tasques a fer”. Així mateix, diu que “seria molt estrany acabar el curs així però realment ningú sap com ni quan acabarà, tothom té aquesta sensació d’inseguretat”. Afegeix que espera que el curs acabi en els terminis establerts, ja que considera que “el professorat trobarà la manera d’avaluar-nos”.

 

Margalida Capellà, alumna de 2n de batxillerat a l’IES Mossèn Alcover: “Posposar la selectivitat té la seva part bona i la seva part dolenta”

Aquesta alumna de 2n de batxillerat es mostra preocupada per arribar a la selectivitat i haver perdut l’hàbit de “treballar sota pressió” perquè afirma que “a casa aquest ambient es perd”. Així mateix, explica que “posposar la selectivitat té la seva part bona i la seva part dolenta però no m’esperava que fossin tants dies” mentre afegeix que té la sensació que “els lleven part de l’estiu i allarguen el patiment d’arribar als exàmens de selectivitat”. D’altra banda però, explica que el professorat els ha comunicat que, donada la situació, els donaran facilitats a l’hora d’examinar-se tot i que no es retallarà el temari.
Capellà afirma que s’ha de ser molt organitzat i fer les tasques que els envien, sense deixar res pel darrer dia: “La feina que ens envien no és poca però és normal perquè és difícil també pel professorat calcular allò que es fa durant una classe” diu Capellà. Pel que fa a les avaluacions, l’alumna explica que en algunes assignatures han fet formularis tipus test però que “és molt mal de fer examinar perquè no es pot controlar si l’alumnat està mirant els apunts”.

Back To Top
×Close search
Search