skip to Main Content

Maria Antònia Sansó: “Com a tard d’aquí a mig any tendrem administració electrònica”

[pullquote] Maria Antònia Sansó és la delegada d’Economia i de Recursos Humans, responsable també de la web de l’Ajuntament. En parlam amb ella
[/pullquote]

Quins serveis ofereix el dia d’avui la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor?
Abans de contestar cal que facem una distinció, una cosa és la web i l’altra és la seu electrònica. El dia d’avui, a la web hi surt la informació sobre l’actualitat, les notes de premsa, els programes de festa i els actes que es fan… Llavors hi ha informació del consistori municipal, regidors, etc. I també els serveis d’atenció a la ciutadania i factures electròniques.

I la seu electrònica què és?
La seu electrònica està encara en construcció. Quan estigui feta els ciutadans podran realitzar molts de tràmits des de ca seva a través d’ella. També inclou tauler d’anuncis, portal de transparència…

A través de la seu electrònica els ciutadans podran presentar instàncies, demanar permisos d’obres, etc. des de ca seva? Ara no es pot fer tot això?
Encara no. Però és el que et deia, hi feim feina. El departament tècnic i els juristes ja han estudiat com fer aquesta administració electrònica. Estam a punt de licitar el contracte. Quan estigui, efectivament, tots aquests tràmits es podran fer des de casa.

Quan teniu previst que estigui llest?
La veritat és que teníem ganes que fos enguany, però tot i que ja hi ha molta part feta ara esperam al departament jurídic que pugui anar tirar endavant. Entre que ho revisen, s’adjudica, etc. passarà encara un temps. Per ser prudent et diria d’aquí a mig any, però bé, dins aquest termini ha d’estar. També et puc dir que no s’implantarà tot de cop, sinó que hi arribarem a poc a poc. Una part en la qual s’han hagut de centrar molt és en l’arxiu, perquè d’aquí a dos anys, o quatre, si s’adjudica a una altra empresa, que no hi hagi problemes amb les dades.

La possibilitat de retransmetre els plenaris per streaming la considerau?
Això depèn del departament de comunicació. Diria que hi fan feina, però en aquest cas jo no et puc confirmar res.

De la web així com està ara, quines són les seccions més consultades?
Dades mesurades, o un estudi al respecte, no en tenim. Subjectivament et diria que els programes de festes, les informacions i les notícies. Evidentment, quan hi hagi l’administració electrònica això canviarà, i es decantarà cap als tràmits, probablement.

El tema de les factures sí que el teniu en funcionament ja? Quin tant per cent de factures ho són?
Sí, ja funcionam amb factures electròniques. Et diria que de manera aproximada pot ser un setanta per cent. Ho són les periòdiques o les grosses, més que no les petites.

En l’àmbit de la transparència estau al dia?
Sí, cada regidor ja va introduir les seves dades i està avisat que quan tengui qualque modificació avisi.

Back To Top
×Close search
Search