skip to Main Content
Mítings Sí, Però Sobretot Trobades De Proximitat

Mítings sí, però sobretot trobades de proximitat

Les persones responsables de campanya dels quatre principals partits ens expliquen com enfoquen els quinze dies més frenètics del quadrienni

“La comunicació més propera té més rendiment”

Joan Gaià és el cap de campanya de “MÉS-Esquerra a les pròximes eleccions. I parla clar: “La gent percep que Miquel Oliver ha estat batle i ho ha de tornar ser. Per primera vegada en trenta anys, les eleccions no seran per aturar el candidat fort de la dreta, sinó per votar un candidat amb il·lusió. O els professionals de la política faran un artifici per governar o serà batle Miquel Oliver.

MÉS-Esquerra obre la campanya a tothom, “i això és molt important”, diu Gaià, “perquè sempre havíem tengut un target molt concret i ara és quan Miquel Oliver i MÉS-Esquerra es converteixen en l’espai més ampli de la política manacorina”. Gaià recorda que “el programa es fa parlant amb una gentada. Defensam llengua i cultura, però neixen nous temes, com els reptes ambientals, i tot fet no des del resistencialisme, sinó des de l’espai polític majoritari”. Per a Gaià, per exemple, l’antipatriarcat avui marca les pautes de comportament grupal, i fa que tenguem unes maneres diferents de relacionar-nos també dins el partit”. Pel que fa al seu paper, ens diu que “jo he de fer de catalitzador i equilibrista de tot això. Tot és més productiu si hi ha més gent, com és el nostre cas ara”. En abordar l’esperit de la campanya és clar: “Amb el temps t’adones que és la comunicació més propera el que té un rendiment, més que penjar molts de cartells o tenir el millor eslògan. Una llista per guanyar necessita representar el millor possible la societat que aspira a governar”, sabent que “el que cohesiona un grup és el candidat, per més heterogeni que sigui el grup. El lideratge de Miquel Oliver no és masculinitzat com el de Catalina Riera o Núria Hinojosa, perquè ell ho entén com un projecte col·lectiu, no personal”.

“La informació a les xarxes socials no commou”

En el PI afirmen que decideixen la campanya entre tots, però una persona és la que en parla més obertament: Jaume Mut. “Enfocam la campanya per guanyar les eleccions. Però s’ha de dir que els partits estan en campanya permanent, nosaltres basam la nostra a explicar el nostre missatge al màxim de gent possible”, diu Mut, que afegeix que “no es tracta de ser original, sinó de fer propostes realistes que es puguin dur a terme els pròxims quatre anys, i que la gent les entengui i els arribi. La manera més efectiva és la directa, xerrant de tu a tu”. Mut matisa que “és clar que tenim en compte les xarxes socials o la publicitat, que arriben a molta de gent més aviat, però això és informació a curt termini, que no commou ni crea vincle”.

Així i tot Mut destaca dos grans actes: “Un dia 10 i l’altre dia 24. Però seré un poc futboler: nosaltres anam acte a acte, partit a partit, i ara pensam només en el de dia 10 a la plaça de Santa Catalina”. Els grans mítings es complementen amb una feina que s’ha fet durant els darrers mesos de “reunions amb entitats, associacions, particulars…”.

Per a Mut, “la nostra llista és extraordinària. Estic molt acostumat a fer feina en grup i en aquest és dels Acostaumat a feina en grup. i és dels que menys problemes ha creat”.

“Feim una vermutada per arribar al sector jove”

Maria Bel Bauzà, encarregada de la campanya al Partit Popular recorda que “des del primer moment la nostra intenció és intentar arribar a tothom. Per això acudim a les xarxes socials, i també feim notes de premsa, pensant sobretot en la premsa local. La tercera via és la del tu a tu, amb reunionsamb associacions, entitats, particulars, per acostar-nos a tots els sectors possibles, perquè ens transmetin preocupacions i demandes”. Diu Bauzà que “avui en dia no és com fa quinze o vint anys i fer actes de campanya sempre és necessari, però no basta fer els típics mítings”. I afegeix que “per a nosaltres la vertadera campanya va començar fa un mes amb un míting multitudinari a sa Bassa”. Ara, el primer acte de campanya serà diferent: “Feim una vermutada a El Cielo de Porto Cristo per arribar a un sector jove, al qual no arribam segons com”. Per a Bauzà aquesta campanya “ha de ser més propera” que la de les eleccions espanyoles, per això preparen actes més petits, però “interessants sectorialment”. Bauzà coordina la campanya a Manacor i fa d’enllaç per comunicar també amb les directrius de Palma. A més, també s’ha d’encarregar que el full de ruta no saturi la candidata.

“Tots feim feina per la campanya”

Pepa Mateos és la secretària d’organització del PSOE a Manacor i l’encarregada que tot quadri a la campanya. “La nostra campanya electoral posa en valor la necessitat que té Manacor de canvis substancials i el nostre partit és la millor opció per dur a terme aquestes actuacions”, diu. Mateos diu que “feim feina per a tots els manacorins i totes les manacorines, som l’esquerra que suma, l’esquerra que dialoga i la que treballa en positiu”. Per això fan una campanya per “arribar a tots els nuclis de població”. “En primer lloc farem el porta per porta, reunions amb entitats veïnals, constructors, enginyers, picapedrers… totes aquestes reunions ja estan tancades. I també anirem als mercats”.

Mateos destaca quatre actes dins la seva campanya: l’acte a la sala Sacma, on vendrà Marc Pons, destinat a l’habitatge i a la reforma i rehabilitació del centre de Manacor; un míting amb pa amb oli a s’Illot, Cales, Porto Cristo i el tancament de campanya a la plaça del Mercat”.

La secretària d’organització socialista destaca que “els cinc primers de la llista donen la cara, però tot l’equip fa feina, estic alabada de la col·laboració de tothom”.

Back To Top
×Close search
Search