skip to Main Content
Ona Mediterrània: Cinc Anys De Lluita Per Mantenir Una Ràdio Alternativa I En Català

Ona Mediterrània: cinc anys de lluita per mantenir una ràdio alternativa i en català

Una quarantena de programes conformen actualment la graella d’Ona Mediterrània, la ràdio associativa que es va crear a mitjans de l’any 2013 i que actualment retransmet diàriament a través del 88.8 de l’FM i arreu del món a través d’Internet. El seu director actual, Tomeu Martí, explica que el projecte va sorgir fruit de la protesta pel tancament dels mitjans del Consell, Ona Mallorca i TVMallorca. Una protesta liderada llavors per l’Obra Cultural Balear i Memòria de Mallorca, que després d’estudiar diverses possibilitats varen decidir crear una associació amb l’objectiu de promoure mitjans de comunicació en català, autocentrats en Mallorca i on el món associatiu i cultural fossin els principals protagonistes.

Tot i haver experimentat un augment progressiu d’oients – de fet, Ona Mediterrània se situa per damunt dels 15.000 oients diaris segons afirma Martí – i tenir al voltant de mil persones sòcies que mantenen viva la flama d’Ona, fa la sensació que el projecte no està del tot consolidat: “Com a associació, que també edita dBalears, estam en un moment d’expansió, però necessitam que més gent s’associï, perquè per emprendre els nous projectes hem de menester una base de socis més sòlida. L’ideal seria aconseguir duplicar el nombre de socis” afirma Martí.

A banda d’aquestes dificultats al llarg d’aquests cinc anys han hagut de superar esculls legals, feblesa econòmica així com suportar un ofegament per part dels poders polítics i econòmics. Això ha fet que tècnicament s’hagin viscut moments complicats “en què no hem estat capaços d’oferir la qualitat mínima necessària però amb l’esforç i implicació de les persones professionals i de les voluntàries, hem anat superant tots els problemes “explica el director de la ràdio.

Actualment reben ajuts institucionals, que suposen un 30% dels ingressos de l’associació així com finançament a través de venda de publicitat, que suposa un 20% dels ingressos. “El repte d’Ona Mediterrània és ara mantenir mitjans de comunicació en català capaços de competir amb la resta de mitjans del nostre entorn” explica Martí.

Ningú va dir que ser alternatiu fos fàcil.

Back To Top
×Close search
Search