skip to Main Content

Coeducació a través de Dotze dones de Manacor vistes per altres dones

El col·lectiu Dones de Llevant posa en marxa aquest projecte educatiu per divulgar la figura d’empresàries, escriptores, glosadores o perleres rellevants en la història recent de Manacor i combatre així les desigualtats a través de la mirada d’autores, també manacorines.

Fa poques setmanes l’associació feminista Dones de Llevant va posar a disposició dels centres escolars de Manacor la proposta didàctica “Dotze dones de Manacor vistes per altres dones”. El principal objectiu d’aquest material és fer visible les aportacions de dones manacorines que han destacat en diferents disciplines, professions o experiències de vida i així crear referents per a l’alumnat manacorí. Com diuen des del Col·lectiu de Dones de Llevant, es pretén “valorar les aportacions de totes les feines i aprendre dels fets i experiències de les dones de Manacor”.

Segons expliquen des de l’associació feminista, aquest projecte ha comptat amb la col·laboració de dotze dones de Manacor amb diferents edats i formació educativa i professional que s’han encarregat d’escriure sobre figures que per a elles són referents, com, per exemple, l’empresària, Margalida Caldentey Coll, l’escriptora Maria Antònia Oliver, la música, docent i directora de cors, Margot Fuster Perelló, la glosadora Catalina Aina Prohens i Grimalt i Elisabet Santandreu i Prohens o la gerent de l’Hospital de Llevant, Catalina Vadell Nadal. A més, l’associació destaca la figura de Bàrbara Salom Adrover, sa Culera, “heroïna de la Guerra Civil que durant quatre anys va amagar Joan Sales dels feixistes que el volien matar”, afirmen.

Per altra banda, algunes de les col·laboradores són, alhora, referents del món artístic i investigador de Manacor com Maria Magdalena Gelabert i Miró, Bàrbara Duran Bordoy o Maribel Servera Matamalas. A través del relat que expliquen aquestes autores es pretén combatre l’androcentrisme que ha ocultat la importància i transcendència de les dones tant en la història i la ciència, com en treballs essencials de cures i manteniment de la vida. Aquesta és una de les múltiples desigualtats que el col·lectiu de Dones de Llevant vol afrontar i prevenir mitjançant una eina imprescindible com és la coeducació.

Sent així, la iniciativa conté uns plantejaments didàctics oberts per tal que el professorat pugui crear activtats pròpies i dirigides a les etapes educatives des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

Back To Top
Search