skip to Main Content

Feu servir patinet elèctric?

La moda del patinet elèctric fa temps que ha arribat a Manacor i per això aquesta setmana hem volgut demanar a diferents usuaris i usuàries del patinet perquè han elegit aquest mitjà de transport, quin ús habitual en fan i si ho recomanarien als altres.

El vaig comprar amb la idea que seria com la meva manera de desplaçar-me dins una ciutat gran”

Israel Ámez ha estat molts d’anys fent feina de cuiner i ara mateix ho combina fent de repartidor de menjar a dins Manacor. Fa dos anys que es va comprar el seu patinet elèctric, el Xiaomi 365, i l’usa diàriament, “és estrany el dia que no l’utilitz. Visc al centre, sempre aparc el cotxe als afores i vaig fins a ca meva amb el patinet. A qualsevol lloc de Manacor hi vaig amb el patinet”.

Per Ámez, el patinet elèctric serveix com a complement de la seva furgoneta camperitzada. Com que és una furgoneta de grans dimensions i menys còmode per desplaçar-te dins ciutat, Ámez va comprar el seu patinet elèctric per anar d’un lloc a l’altre més còmode i ràpidament, sobretot pel nucli de Manacor. De la mateixa manera, la combinació de furgoneta i patinet li serveix per viatjar a altres ciutats, aparcar amb la furgoneta als afores i amb el patinet acostar-se amb major comoditat cap al centre. “El vaig comprar amb la idea que seria com la meva manera de desplaçar-me dins una ciutat gran, si viatj amb la meva furgoneta, agaf també el patinet i per dins la ciutat em moc amb més comoditat”, comenta Ámez.

Ens explica que recomanaria a tothom usar el patinet, perquè no contamina tant que d’altres vehicles i sobretot perquè és més còmode i ràpid per fer feines dins Manacor: es redueix molt el temps perquè agilitzes el trajecte més que una bicicleta i t’estalvies l’aparcament del cotxe, com diu Ámez “ho preferesc més que un cotxe dins ciutat perquè és molt difícil aparcar”.

El recoman al cent per cent com a alternativa del transport urbà convencional”

Robert Aldomar és professor d’alemany a l’Escola Oficial d’Idiomes de Manacor. És d’origen valencià i actualment viu a Palma, però cada dia va cap a Manacor combinant el patinet i el tren per treballar als centres de l’IES Mossèn Alcover i a l’IES Manacor. Com que no té cotxe, diu que el patinet i el tren és l’opció “més fàcil i ràpida” per anar a Manacor.

“Cada dia -diu Robert- agaf el tren, encara que alguns dies tenc la sort de pujar o baixar a Palma amb cotxe, gràcies a companyes de feina de tots dos centres. Normalment el meu trajecte és de casa cap a l’estació intermodal de palma i de l’estació de Manacor cap a un dels dos centres”. De fet, comenta que el patinet és una bona opció per desplaçar-se dins Manacor, sobretot tenint en compte que hi ha jornades laborals que imparteix classes als dos centres dins el mateix dia.

“El recoman al cent per cent com a alternativa al transport urbà convencional”, diu Robert i per dos motius principals: “perquè és emprar una opció sostenible als combustibles fòssils i per la facilitat de plegar-ho per clavar-ho o guardar-ho a qualsevol lloc”.

No existeixen zones habilitades per a poder circular”

Gabriela Duran fa feina a la tenda d’Adolfo Domínguez del carrer major i ens explica que va ser una de les pioneres en fer servir el patinet elèctric dins Manacor. “Deu fer tres o quatre anys que vaig començar a usar patinet elèctric, quan va sortir el patinet jo venia d’Eivissa i allà ho empraven a la zona de ports. Quan vaig venir era de les poques que el feia servir. Avui dia n’hi ha molts”. De fet, recorda, amb certa gràcia, que “els veïnats al·lucinaven perquè sempre anava amb el patinet i els tacons”.

Segons explica Duran, el fa servir més durant l’estiu més que per l’hivern perquè assegura “es passa molt de fred”. També lamenta que la normativa no és molt clara, va canviant sovint i que “no existeixen zones habilitades per a poder circular”. Segons diu, es va començar a aplicar una normativa que va començar a Palma i que pretenia regular els problemes amb els patinets al centre de Ciutat, però és de l’opinió que “no es pot aplicar la mateixa normativa a Palma, Barcelona o Manacor” i per tant, s’ha de fer una normativa específica encara. Per altra banda, assegura que és un mitjà de transport molt còmode, no només per la velocitat sinó també perquè el pots dur per dins els establiments amb la mà “com si fos una bossa de mà”.

Per a Duran el patinet és una clara alternativa del cotxe que alhora t’allibera de complicacions, “t’estalvies treure el cotxe de la cotxeria o de cercar aparcament. Pots anar per tot amb el patinet”. A més, explica que “pots anar a comprar menjar, a fer feines per Manacor, jo fins i tot he duit garrafes d’aigua amb el patinet”. “Ho recomanaria -afirma Duran- sempre que es pugui circular com una bicicleta”.


El patinet elèctric, també present en la política manacorina

Alguns polítics de l’equip de govern també usen els patinets elèctrics com a principal mitjà de transport dins Manacor. Aquest és el cas del regidor de Festes, Artur Aguiló i el regidor d’Activitats, Carles Grimalt que se’ls pot veure anant cap a l’Ajuntament amb els seus respectius patinets marca Xiaomi.

Segons expliquen, també consideren aquest com un mitjà ideal per moure’s dins ciutat i poble, com la resta d’usuaris i usuàries, troben que és còmode, ràpid i fàcil. “Adéu als problemes d’aparcament i embossos”, afirma Grimalt. “De fet -confessa el regidor- els primers dies feia voltes per Manacor només per plaer”. De la mateixa manera, Aguiló diu que el fa servir “cada vegada que he de fer un trajecte, per anar a comprar, a plaça els dissabtes matí…”.

És evident també que els dos recomanen l’ús del patinet, per les implicacions en la reducció de la contaminació i la descongestió de les ciutats, segons Grimalt, “és una manera de dessaturar la nostra ciutat de cotxes, si no record malament, el nostre municipi estava al capdavant d’Europa en nombre de cotxes per habitant. És una manera de minvar l’empremta de CO₂ i també, una manera de divertir-se anant d’un lloc a l’altre”. Com diu Grimalt, “com a transport d’una sola persona trob que és ideal; per la seva velocitat -jo solc rondar els 15 km per hora de mitjana- i la força que té, pots pujar sense dificultat la costa del carrer Pare Andreu Fernández!”.

Segons explica Grimalt, existeix una normativa estatal que regula les normes de circulació dels patinets i que aquestes són més que suficients per a la situació de Manacor. Ara per ara, els patinets elèctrics, afirma Grimalt, “passen a ser un vehicle més”. Veurem si, amb el temps, agafen més protagonisme pels carrers de Manacor.

 

Back To Top
×Close search
Search