Skip to content

La Plataforma pel Tren de Llevant planteja mobilitzacions si el Govern descarta la construcció de la línia fins a Artà

El canvi de color polític al Govern obre moltes incògnites al voltant d’un dels projectes que havia de marcar el futur del transport terrestre al Llevant. El tren fins a Artà i el projecte que just abans de les eleccions autonòmiques va presentar l’executiu de Francina Armengol és una qüestió que ja és damunt la taula del futur govern i això preocupa els col·lectius d’usuaris del tren i l’entitat que defensa des de fa trenta anys que el ferrocarril arribi fins a Artà i Cala Rajada passant per Son Carrió, Sant Llorenç i Son Servera.

El portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, Tomàs Martínez explica que “a la comarca de Llevant encara queden municipis en mans de l’esquerra. Des d’aquests ajuntaments i de tots els de qualsevol color polític que entenguin que el tren és essencial per al desenvolupament de tota una comarca, sumarem esforços i plantejarem la necessitat que el transport ferroviari arribi a Artà i Cala Rajada”. El portaveu de la plataforma, a més, no descarta noves marxes pel tren aquests pròxims quatre anys. “No hem de descartar en absolut que es puguin reactivar les mobilitzacions per reclamar el tren”, afegeix Martínez. Però la Plataforma pel Tren de Llevant no és l’única entitat que passa pena pel futur del transport ferroviari a Mallorca.

L’Associació d’Usuaris del Tren també preveu que “hi pot haver una aturada en tots els projectes de millora del transport públic i una aposta perquè el cotxe agafi més embranzida”, explica el portaveu dels usuaris del tren, Guillem Ramis. “Està clar que el PP s’ha pronunciat des de fa molts anys en contra de la construcció del tren de Llevant. Estic convençut que amb el nou executiu aquest projecte quedarà absolutament descartat”, afegeix Tomàs Martínez.

Un precedent el 2011
Des de la Plataforma pel Tren de Llevant recorden que “el projecte es va aturar quan ja estava ben avançat l’any 2011. Va ser, de fet, una de les primeres mesures que va posar en marxa José Ramon Bauzá quan va convertir-se en president”, rememora Tomàs Martínez. “Aquesta decisió no va ser gratuïta. No hem d’oblidar que el 2011, quan el govern del PP va renunciar a la construcció del tren fins a Artà, Balears va retornar a Madrid els 400 milions previstos en el conveni ferroviari signat amb el govern socialista de José Luis Rodríguez-Zapatero”, afegeix el portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant.

Millores pendents al tren
A més de passar pena pel futur del projecte de construcció de la línia ferroviària entre Manacor i Artà, l’Associació d’Usuaris del Tren també veu en perill les millores en el servei actual que han de permetre introduir el procés d’ampliació de la plantilla dels Serveis Ferroviaris de Mallorca. “Voldríem que no s’aturàs la contractació de nous treballadors dels Serveis Ferroviaris, que no es faci marxa enrere a l’augment de freqüències previst ni en els trens nocturns que s’havien de posar en marxa durant els caps de setmana”, explica el portaveu dels usuaris del tren, Guillem Ramis.

Back To Top
Search