El Ple de l’Ajuntament de Manacor aprovava ahir vespre en un ple accidentat la proposta de modificació de l’Ordenança Fiscal reguladora de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI), després de més de vint anys sense revisar els ingressos municipals. Aquesta modificació, expliquen, té com a objectiu incrementar els recursos públics de manera justa i equilibrada, sense repercussió sobre els habitatges residencials ni sobre el comerç local o la indústria arrelada al municipi.
La modificació de l’Ordenança Fiscal incorpora dues novetats principals. En primer lloc, s’adequa el tipus de gravamen dels Béns Immobles de Característiques Especials (BICES), que passa del 0,716% a l’1,3%, sempre dins els límits establerts per la Llei d’Hisendes Locals. Aquesta mesura afecta especialment els parcs solars situats en sòl rústic.
En segon lloc, s’introdueixen tipus diferenciats de l’IBI en funció dels usos cadastrals, amb un increment que va del 0,628% a l’1,16% en tres casos concrets: els immobles destinats a oci i hostaleria, immobles de caràcter esportiu i el sòl sense edificar.
Aquestes modificacions no s’aplicaran als immobles destinats a aquests usos descrits, sinó només a aquells que superin un determinat valor cadastral. D’aquesta manera, el gruix d’immobles classificats amb aquests usos no es veuran afectats.
És important destacar que els habitatges residencials no veuran modificats els rebuts de l’IBI. A més, queden fora de l’increment els immobles comercials i industrials, amb l’objectiu de protegir tant el teixit comercial local com la indústria arrelada a Manacor.
Després de l’aprovació provisional pel Ple municipal, la modificació se sotmetrà a informació pública durant 30 dies, tant al BOIB com al tauler d’anuncis de l’Ajuntament. Si en aquest termini no es presenten al·legacions, l’acord quedarà aprovat definitivament i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2026.
Amb aquesta modificació, a partir de l’any 2026, l’Ajuntament preveu incrementar la recaptació en 1.532.345,73 € anuals. Aquests recursos addicionals permetran reforçar els serveis públics, impulsar inversions i millorar l’atenció a les necessitats del municipi, que ja té prop de 50.000 habitants i un pressupost limitat davant els reptes de futur.




