Skip to content

“Per ètica nosaltres també informam els nostres clients del que poden fer i el que no poden fer amb les furgonetes”

Sempre li han agradat molt els cotxes. I també les furgonetes camperitzades. Si l’havia de comprar, però, la trobava cara, tenint en compte l’ús que n’acabes fent al cap de l’any. Fa quatre anys que Mateu Oliver (Sant Llorenç, 1985) es dedica a camperitzar, llogar i vendre furgonetes amb l’empresa Caracol&Friends. La febre que hi ha ara mateix a Mallorca en aquest tipus de vehicles esdevinguts híbrids entre un cotxe o una furgoneta i una autocaravana és important. Però està preparada, l’illa, per assumir aquesta casta de vehicles? Per Oliver depèn. “No és el mateix si parlam d’una furgoneta que si ho feim d’una autocaravana. Les campers no necessiten les instal·lacions o requeriments que ha de menester una autocaravana”, diu, mentre recorda que “amb una càmper aquí on puguis aparcar pots dormir, que no vol dir acampar. És el mateix usuari que ha d’aplicar el sentit comú. Veim que moltes autocaravanes i càmpers s’instal·len dins zones residencial, treuen les cadires i despleguen els envelats, i no és el que toca”. Ara bé, també explica que de cada vegada més s’ofereixen serveis per a les càmpers i les seves necessitats: “La benzinera de Son Servera o també la del pla de Santa Cirga tenen per carregar i descarregar aigües”.

Com a empresari, i també com a usuari particular, creu que Mallorca té la mida idònia per a l’ús d’una càmper, però no d’una autocaravana. “Mallorca no està preparada per tenir una autocaravana estacionada deu dies al mateix lloc. A Pollença intentaren obrir una zona amb aquestes prestacions, prop de la mar, però costes no ho ha permès. Ara bé, sí que hi ha molts de petits llocs on una càmper pot aparcar tranquil·lament i no hi veig cap problema”.

Es podria pensar que la feina que fa Caracol&Friends va a cavall entre el lloguer de cotxes i el lloguer vacacional, però no és així. “Nosaltres legalment llogam vehicles. A més, moltes vegades els usuaris que tenim són locals, sobretot a l’hivern”. Quant al perfil d’usuaris, és molt variat: “Pot anar des de grups d’amics joves, parelles joves fins a matrimonis més majors, passat per famílies de mitjana edat amb fills”. El tracte de Caracol&Frients és directe, sense passar per agències ni intermediaris: “Volem tenir tracte directe amb el client per poder-lo informar directament”. En aquest sentit, Oliver explica que “tot i que el responsable de l’ús del vehicle és qui en fa ús, nosaltres, per ètica i per moral, avisam els nostres clients de les coses que no es poden fer. És responsabilitat nostra avisar-los i aconsellar-los. A part d’empresa hem estat usuaris i sabem quins problemes hi ha”.

Finalment, Mateu Oliver remarca que “el problema, més que Mallorca, és que la normativa s’ha d’adaptar una mica. Tenim una instrucció de la DGT que ens permet dormir on aparcam, però damunt el BOIB no hi ha res”.

Back To Top
Search