Skip to content

NOTÍCIA

Arriba el Matalàs Weekend, un cap de setmana d’art, música i pensament

PUBLICITAT

Entre els dies 11 i 13 d’abril tendrà lloc la primera edició del Matalàs Weekend, una iniciativa de Matalàs Records, una jove discogràfica que neix de l’amor per l’art i concretament, per la música del manacorí Joan Sastre.  És un cap de setmana concentrat amb activitats de diferents tipus i amb espais diferents, amb l’objectiu de fomentar la cultura i sobretot fer xarxa i connectar amb diferents associacions i persones a títol individual que s’han implicat en la organització d’aquest esdeveniment cultural. “Ho intentam fer des dels marges i sense comptar amb ajuda institucional, fent una programació diferent de les que fan les institucions” diu l’organitzador, que afegeix que tot és vàlid però que el mou l’empenta de que moure el teixit cultural de Manacor i la implicació de la societat en la cultura.

El sus de tot plegat el donarà l’exposició Gourmet Art Market a l’estudi Melé, el dijous 11 i que comptarà amb tota una sèrie d’artistes – entre els quals hi trobam Xisco Serra, Cati Lliro, Neus Pastor, Lluïsa Febrer, Antoni Alzamora o Tònia Meravell – que habitualment no solen entrar al circuit de galeries: “Hi ha gent jove, més major, uns més aficionats i d’altres més professionals: un total de 15 artistes perquè hi hagi obra d’art accessible i amb un preu màxim de 200 euros per tal de fomentar la venta i crear un punt de trobada entre els artistes i el públic general”.

Aquesta exposició estarà oberta al llarg de tot el cap de setmana i és que, de fet, aquest mateix espai acollirà altres activitats: dissabte a les 19 h del migidia hi haurà les “Corral Sessions”, un concert amb “els grups de la casa”, els Demodé i els Panda Pants i diumenge a la mateixa hora hi haurà una conversa/entrevista amb l’artista Alice Oplatkova, amb l’objectiu de conéixer millor la seva vida, la seva obra, i iconografia o les seves influències. “Tot i que l’art sol enrampar o no a simple vista, sempre va bé conéixer més a fons i sentir les explicacions i els processos dels artistes sempre t’ajuda a entendre millor” explica Sastre.

L’esdeveniment central serà el concert de divendres, a partir de les 22 h, en col·laboració amb Bubota, “Bubotalàs”. Serà al Mig i Mig Copes i hi tocaran Zulu Zulu -ara en format reduït, ara amb Pep Toni Ferrer-, els Brunch Canibal i els Bilo. En la línia musical, completarà també el cartell del Matalàs Weekend la “Random Dancing”, que serà dissabte vespre a Sa Cocteleria amb els Selektah, el duet de punxadiscs format per Sus Mateu i Abel Peset, que s’aniran sorprenent musicalment amb els seus vinils.

També hi haurà activitats infantils, com per exemple el taller “Art Povera” dirigit per Agustí Garcia i que partirà de la idea de què qualsevol persona pot ser artista – aquesta activitat és gratuïta però cal inscripció prèvia. Així mateix, dissabte tendrà un toc literari amb “Pausadament conhortats”, la conversa a Món de Llibres en homenatge a Guillem d’Efak, que comptarà amb Tomeu Matamalas i Maria Antònia Pastor i la conducció de Sebastià Sansó.

El colofó ​​final serà diumenge a les 19.30 h a S’Escat amb una proposta que mesclarà els visuals amb el jazz i que comptarà amb Abel Peset punxant i diferents artistes de la improvisació de jazz i l’artista Toni Mitjanit.

En el Matalàs Fest hi haurà activitats gratuïtes i d’altres que són de pagament, amb l’objectiu de poder pagar els artistes que formen part del cartell. També hi ha l’opció de comprar un abonament que donarà accés a totes les activitats per un preu de 25 euros.

Back To Top
Search