En una roda de premsa que comptava amb la presència de gran part de l’equip de govern I amb molta expectació mediàtica, Carme Gomila iniciava la compareixença aquest matí per comunicar “una decisió important, presa amb calma i responsabilitat”. “Vull anunciar la meva dimissió com a regidora de l’Ajuntament de Manacor. Els darrers mesos ha assumit noves responsabilitats com a presidenta d’ERC Illes Balears així com la direcció de Més per Mallorca. Són càrrecs que són difícils de compatibilitzar amb la gestió municipal dels departaments que he tengut l’honor de dirigir. Precisament perquè sé que suposa aquesta responsabilitat, crec que Manacor mereix algú que hi pugui ser al cent per cent. Jo no puc dedicar-hi tot el temps que mereix. Aquest per jo és un exercici d’honestedat amb la ciutadania i amb els companys”.
Gomila repassava tota la feina feta i els projectes en marxa com el casal de joves, les escoletes s’illot i Portocristo o la licitació i servei de les escoletes municipals de Manacor així com l’equiparació de quotes al Conservatori de Música del municipi.
“Sempre he entès el càrrec de regidora com una possibilitat de transformar, crear processos col·lectius i això m’ha permès viure moments clau per Manacor des de primera línia”, deia Gomila que afegia que “L’Ajuntament té un govern fort amb projecte compartit i això no suposa cap aturada” explicava la regidora que explicava que deixava un departament més estructurat que mai, amb dues persones i una auditoria que servirà per regular els processos de feina.
Així mateix, la fins ara regidora de Serveis Socials i Educació afirmava que estava “molt orgullosa, molt. D’haver format part d’aquest equip de govern I d’aquest grup municipal, ara i en l’anterior etapa” i destacava la feina en polítiques feministes i inclusives fetes per aconseguir un Manacor inclusiu i obert a tothom. Així mateix, deia que “vaig entrar amb 24 i sortiré amb 31. Tots aquests anys m’han donat una experiència política i humana incomparable” i puntualitzava que “el meu compromís es manté totalment intacte amb el partit, ho faré com sempre però des d’altres espais. És només un canvi d’etapa. El meu compromís amb Manacor i amb el país continua més viu que mai”.
La dimissió es farà efectiva en el ple de 9 de febrer i es preveu que la nova regidora entrant, Antònia Pujades, faci efectiu el seu nou càrrec en el ple del mes següent. El batle de Manacor, que ha acompanyat Gomila durant la compareixença ha agraït la dedicació de la regidora, la feina feta i l’actitud i ha explicat que la nova estructura i organització de govern encara està en procés de configuració i que informaran de la reestructuració tan aviat com sigui possible.



