“Ja fa 3 mesos que va ploure 100 litres i això va destrossar la majoria de camins públics de Manacor deixant clots de 20-30 cm de profunditat a molts d’ells”. Això escriu un usuari de Facebook, Toni Sureda en el grup “Manacor Opina!” mentre afegeix que “molts dels camins que veis arreglats ho han hagut de fer els mateixos veïnats amb els seus tractors perquè l’Ajuntament passava de tot”. Diversos veïnats també han mostrat el seu descontentament a través de les xarxes socials, denunciant que han telefonat diverses vegades a l’Ajuntament, però que els camins continuen sense arreglar.
“A xarxes apareixen aquestes queixes, les entenc i des de l’Ajuntament en som conscients perquè no és només a través de les xarxes: el volum de demandes que rebem diàriament és constant” afirma la delegada competent en la matèria, Joana Maria Llull. La delegada explica que, arran de la darrera DANA, es va declarar un estat d’emergència i això va permetre arreglar camins sense haver de passar pel procediment de contractació habitual. “Així vàrem poder reparar certs camins, com per exemple el de Son Vell, el del Carritxar o el camí de Plata”.
Ara bé, argumenta que el vòlum de gent que viu a fora vila és molt elevant i que, tot i que ara hi ha ja feta una incorporació de romanent de 300.000 euros, “de moment està pendent de projecte” i els tècnics hauran de decidir quines són les prioritats i a partir d’aquí es veurà per on es comença a fer feina. “Es tracta d’una quantitat insignificant i no basten per a res, si l’objectiu és reparar tots els camins de Manacor: hem de tenir en compte que comptam amb una extensió de camins municipals d’uns 1000 km aproximadament”. En aquest sentit, a més, Llull afegeix que els mitjans humans propis de l’Ajuntament tampoc basten per dur a terme totes les reparacions de camins necessàries i mantenir la resta de tasques del seu dia a dia. Aquest romanent serveix per cobrir les urgències que hi ha damunt la taula i una de les prioritats tècniques, explica Llull, són els camins que serveixen de travessia i connexió entre camins.
“Tenim 18 persones a la brigada i el fet que hi hagi veïnats que demanin grava, que l’Ajuntament la dugui i que ells puguin reparar una part o la totalitat del paviment que transiten és d’agrair i demostra un compromís amb el lloc on vius” afirma la delegada mentre explica que els veïnats del Camí del Pou de Llevent ho varen fer la setmana passada. “Queda clar que no hem de defugir de les nostres responsabilitats i oferir un bon manteniment, però amb mitjans propis de moment no ho podem fer: a més, hem de tenir en compte que no només és el manteniment de camins sinó que també hi ha les voravies del nucli que s’han d’anar reparant”.
Demanada per una possible ampliació de personal a la brigada municipal, Llull respon que “la llei espanyola no ens ho permet”, tot fent referència a la llei Montoro – Montero. Per això, diu “hi ha una part que haurem d’externalitzar i aquests 300.000 euros serviran per això”. Així mateix, explica que no pot establir un termini ni una previsió per a l’aprovació d’aquest projecte que marcarà les prioritats a l’hora d’arreglar camins, camades i voravies.




