Skip to content

NOTÍCIA

L’Ajuntament instal·larà un caixer per poder treure certificats de viatge de manera autònoma

PUBLICITAT

L’Ajuntament reorganitza l’atenció ciutadana i inaugura avui un nou espai a l’entrada de l’Ajuntament sota el nom d’OACM, les sigles d’Oficina d’Atenció Ciutadana Municipal. Aquest sistema, organitzat amb diferents taules separades per mobiliari polivalent, pretén especialitzar l’atenció i funcionarà a través d’un aparell que generarà cites segons el tràmit a fer. Un aparell que ja està instal·lat i que en pocs dies estarà en funcionament. “Hi havia greu problema d’atenció a la ciutadania, amb cues i gestió poc amable: hem fet feina en reformar-ho incloent la gestió dels torns d’atenció així com també tendrem un sistema de cita prèvia que es posarà en marxa aquests dies” explicava la delegada Paula Asegurado.

Una de les grans problemàtiques que s’han trobat els darrers anys ha estat amb els certificats de viatge, d’ençà que el Consell de Mallorca va aturar el seu sistema per a fer la gestió per a treure els certificats. De fet, aquesta és una de les gestions més demandades per part de la ciutadania perquè actualment no es pot tramitar si el ciutadà no té certificat digital o el sistema Clave. Per aquest motiu, en poc més d’un mes es posarà en marxa un caixer per treure aquest certificat sense necessitat fer fer cua ni pagar cap taxa: bastarà tenir el DNI. A més, s’està treballant perquè qualsevol persona amb accés al certificat digital pugui treure el certificat de viatge de manera autònoma i en línia. Així mateix, s’implantarà també una taula d’autogestió per a què aquells ciutadans que ho vulguin, puguin treure el certificat de viatge i també es fa feina per evitar la problemàtica que hi ha hagut fins al moment per a treure certificats per a infants que no tenguin encara el DNI.

Pel que fa a tràmits com l’empadronament, el registre d’entrada o l’obtenció del certificat digital, es faran a la planta baixa en el mateix horari que actualment, de 8.30 a 14 h. De fet, el batle, Miquel Oliver ha explicat que la intenció és anar especialitzant el personal a poc a poc per poder repartir les tasques d’una manera més ordenada, centralitzar els serveis i que l’Oficina d’Atenció Municipal sigui el primer punt de contacte per al ciutadà. “Cal entendre que el ciutadà és el primer de tot i que necessita el servei de l’Ajuntament, Molt sovint detectam que entren a l’Ajuntament i no saben on s’han de dirigir i evidentment, no tenen perquè saber-ho. Amb aquesta nova organització volem intentar reorganitzar aquesta situació i fer una atenció més directa.

Un sistema que vol automatizar els processos i facilitar les gestions tant com es pugui i que, tot i que no per complet, també s’intentarà implantar a Portocristo i s’Illot en els propers dies. A les oficines municipals de Porto Cristo hi haurà servei de cita prèvia, certificat de viatge i certificat digital i a la de s’Illot el servei de cita prèvia.

“És el principi d’una modernització de l’atenció ciutadana” explicava Oliver mentre afegia que, seguint aquesta línia, els tràmits d’urbanisme i activitats es traslladaran durant l’estiu al carrer Major, 22, mentre que el registre d’urbanisme quedarà allà on sempre.

Back To Top
Search