Aquesta setmana ha tengut lloc el lliurament dels XVIII Premis de la Crítica de les Arts Escèniques al Teatre Romea de Barcelona. En la categoria de Circ hi ha acudit com a nominada Marilén Ribot pel seu darrer muntatge, “Cuirassa oberta”. Ribot competia amb “Qoroq” de Kolektiv Lapso Cirk, “Àkri”, de Manel Roses, que ha estat finalment el guanyador de l’edició d’enguany.
En els premis de la crítica és el jurat qui designa els espectacles nominats sense que les companyies s’hi hagin de presentar. Així, d’entre tots els espectacles de circ que s’han estrenat durant el darrer any, el jurat en nomina tres i finalment descobreix qui és el guanyador definitiu. Això atorga un doble mèrit a les companyies nominades i demostra també fins a quin punt ha estat visible i ha impactat la intensa “Cuirassa oberta” de Marilén Ribot.
“Preciosisme i brutalitat. Força i elegància. Tatuatges i tuls vaporosos”, “els accidents no són un tema gaire recurrent en el circ, tot i que sempre han anat lligats a aquest art. I Marilén Ribot l’aborda de cara, sense dramatisme però posant en primer pla aquesta crua realitat. I a més sap com donar la volta a les tragèdies. Quan ens trenquem, ens diu, no cal amagar-ho”, “Cuirassa oberta és un espectacle molt complet amb impressionants números de roda Cyr, faquirisme, llançament de ganivets, equilibrisme i gàbia aèria. La coreografia tiktokera amb cota de malla i ganivets que va executar Marilén Ribot faria somriure a la mateixa Núria Guiu”. Aquests són alguns de comentaris que han fet els crítics sobre “Cuirassa oberta”, el muntatge de Marilén Ribot que enguany ha estat mereixedor també del Premi Ciutat de Palma d’Arts Escèniques.





