Skip to content

NOTÍCIA

“Si veus un concert d’abans del Pop Rock i un de després segurament pensaràs que no som la mateixa gent

PUBLICITAT

Les germanes Xisca (guitarra solista i cors) i Aina Muelas (baix), Sergi Barceló (bateria) i Nora Roldán (veu i guitarra rítmica) conformen la banda U.R.Bad. Recentment guanyadores del concurs Pop Rock de Palma, aquest joveníssim grup amb una cama manacorina i tres de Portocolom, sorprèn pel seu arrelament al rock més clàssic. Confessen que varen començar fent versions de Joan Jett i que entre els artistes que més escolten hi ha Ramones, Nirvana, The Cramps o Oasis. “Aquesta és la música que encara escoltam i supòs que ens ha influït a l’hora de fer cançons pròpies i també en l’estètica i el vestuari que duim sobre l’escenari” explica Xisca Muelas. De fet, ella i Nora Roldán varen començar a tocar quan tenien 11 anys. “Cadascuna tocava la guitarra per separat, però ens coneixíem i un dia vàrem començar a fer proves juntes, ens va agradar i vàrem començar a assajar. Després d’això, poc temps després vàrem fer un primer concert al Rockin Matxin i l’estiu següent n’Aina es va incorporar al baix i un parell de mesos després s’hi va unir en Sergi. No el coneixíem d’abans, però ell cercava grup i nosaltres cercàvem bateria”.

“Guanyar el Pop Rock és una cosa que no t’esperes mai” afirma Aina Morales, que amb 19 anys és la més gran del grup. La seva germana explica que l’any passat ja s’hi havien apuntat, però que no havien passat les semifinals. “Quan ens varen agafar a la semifinal no ens ho creiem i cap de nosaltres s’esperava que passaríem a la final i molt manco guanyar” afirmen emocionades, perquè no s’ho esperaven. “Hi havia molts grups molt diferents i moltes opcions que tenien molt de nivell: tant David Goodman com Manena, que finalment varen quedar fora dels tres primers llocs eren bons candidats també per guanyar el premi” diu Sergi Barceló.  “Ens pensàvem que no passàvem, anàvem amb molta negativitat i quan ho vàrem saber, vàrem assajar tres dies la setmana d’abans. Crec que vàrem canviar l’actitud: si veus un concert d’abans del Pop Rock i un de després segurament pensaràs que no som la mateixa gent” afirma na Xisca, que expliquen que aquest canvi s’ha mantengut després de guanyar el premi. “Ens va ajudar a motivar-nos i també motiva el públic: era l’empenta que ens faltava” afegeix na Nora.

Les cançons de U.R.Bad, de moment sempre en anglès, diuen que xerren de moltes coses, emprèn molt la metàfora i s’alimenten dels seus sentiments, del seu dia a dia i del món que les enrevolta. Els processos compositius els lideren na Xisca i na Nora, que s’encarreguen de fer les lletres i les melodies, però posteriorment tothom posa de la seva part. “Volem que el resultat final ens agradi a tots per igual” diu na Nora mentre que na Xisca puntualitza que li donen moltes voltes als temes, perquè “del que jo em pugui imaginar al que després surt, amb les idees de baix de n’Aina o les de bateria d’en Sergi, pot arribar a canviar molt”.

Un futur atapeït: concerts, assajos i noves cançons

El pròxim concert a la vista serà aquest dissabte dia 1 de novembre, a partir de les 12, en el marc de la presentació del festival The most beautiful day al Parc de Mar de Palma. A més, però, el primer premi del concurs Pop Rock suposa actuar en el programa municipal de Palma amb un contracte valorat en 3.000 euros i ser un dels artistes convidats a la Fira B!, organitzada per l’Institut d’Estudis Baleàrics. Amb aquestes dates encara per definir, les U.R.Bad varen aconseguir tres accèssits que també suposaran actuacions en diversos festivals: el Cranc Illa de Menorca Festival, al Sonsdenit de l’any que ve així com la de la Fira Internacional del Disc a Mallorca. “És una oportunitat molt bona, és una gran manera de guanyar visibilitat. Amb un dia ja ens va seguir molta gent a xarxes socials i ens han fet moltes entrevistes” expliquen les U.R.Bad.

Tot i que són molt joves i encara han de combinar la seva passió per la música amb els seus estudis, fa anys que s’hi dediquen. De fet, confessen entre rialles que el seu primer logo el varen fer amb Canva però les U.R.Bad tenen clar que els agradaria dedicar-se professionalment a la música. “Tenim concerts fins al setembre de l’any que ve. Ens agradaria que d’aquí a llavors, puguem seguir en la mateixa línia, fent concerts importants per a nosaltres i que no tornem enrere. Hem de millorar molt i l’objectiu és mantenir-nos i si es pot, anar a més” diuen les germanes Muelas.

Ara, amb 15 cançons a l’esquena i de moment només 7 publicades, ara se’ls gira una mar d’actuacions, però els encaren amb motivació. “Fa 5 anys que tocam i els nostres assajos els focalitzam per encarar els directes. No hem de començar des de zero, però tenim feina ara per fer, però tenim una base” explica na Xisca que destaca que la part que tenen guanyada és que, passi el que passi, sempre assagen un o dos pics per setmana perquè tenen un espai a casa per fer-ho.

Així mateix, expliquen que volen gravar un parell més de cançons noves. De moment han fet feina amb Xisco Tous i amb Franc Prohens en la producció de les seves cançons. “Si gravam sis cançons més, potser ja podrem tenir un llarg, però ho anirem veient” diuen.

 

 

 

 

Back To Top
Search