El Ple de l’Ajuntament de Manacor va aprovar ahir per unanimitat dues mocions per unanimitat. La primera, a proposta pels grups municipals MÉS-Esquerra, AIPC, PSIB-PSOE, insta la Conselleria d’Educació i Universitats a implantar el Programa d’Estudis Integrats (PEI) a l’IES Manacor a partir del curs 2025-2026.
Segons expliquen en una nota de premsa, aquesta iniciativa neix de la necessitat de donar continuïtat educativa a l’alumnat que actualment cursa els Estudis Elementals de Música de manera integrada a centres com el CEIPIEEM Simó Ballester, però que en arribar a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) es veu privat de seguir aquest itinerari dins un marc públic i integrat a la comarca de Llevant.
El PEI, que permet compaginar els estudis de l’ESO amb els estudis professionals de música, només està disponible actualment a centres de la zona de Palma, cosa que suposa un greuge comparatiu per a l’alumnat de fora de l’àrea metropolitana. Amb la seva implantació a Manacor, es faria una passa important cap a l’equitat educativa, la descentralització de recursos i l’impuls d’un model formatiu amb sensibilitat artística i emocional.
Famílies i comunitat educativa de l’IES Manacor han manifestat a la Conselleria el seu interès a oferir aquest programa, i ara el consistori se suma a aquesta reivindicació amb el suport unànime de tots els grups del Ple.
D’altra banda, el ple també va aprovar ahir la moció impulsada pel Partit Popular insta a la redacció d’una nova ordenança cívica per al municipi. La portaveu popular, Maria Antònia Sansó, va exposar un ampli llistat de problemes de civisme que pateix Manacor diàriament: “No es poden permetre les pintades vandàliques a béns immobles de servei públic, com tampoc als béns privats situats a la via pública”. Sansó també destacava que els jocs de pilota, monopatí o similars a l’espai públic “han d’estar sotmesos als principis de respecte cap als altres ciutadans, sense implicar cap risc per a la seguretat de les persones. Només així garantirem que aquests jocs siguin per a tots els al·lots de Manacor, i no només per als qui no tenen respecte pels altres”.
La moció també planteja una regulació clara que prohibeixi accions com defecar, orinar o escopir als espais públics, així com un control de l’ús de les fonts municipals, especialment aquelles amb aigua potable: “Es formen cues de gent que omple bidons, i estam convençuts que aquesta aigua es ven. Això s’hauria de sancionar”, ha denunciat.
La iniciativa té com a objectiu principal garantir una millor convivència als espais públics, reforçant el civisme i oferint eines normatives clares per actuar davant actituds incíviques. A més, planteja obrir un procés participatiu ampli perquè la ciutadania i les entitats socials puguin fer aportacions i sentir-se part implicada en la nova norma. La moció també subratlla la importància de dotar de cobertura legal les actuacions de la Policia Local, que actualment es troben en un buit normatiu.