Ja informàvem fa algunes setmanes de la conferència-homenatge que l’escriptora manacorina Cati Bordoy va fer a Manacor entorn de la figura del missioner manacorí Joan Riera Fullana. Aquell acte era el preludi del que es faria setmanes després a Mèxic, concretament a l’entorn de l’Orfeó Català de Mèxic.
L’activitat de Bordoy per terres mexicanes comença demà dissabte amb l’acte d’homenatge a Joan Riera Fullana “Mossegat”. Serà, a més un acte compartit d’homenatge amb altres intel·lectuals i activistes de l’entorn català. Artur Bladé, Carmel Alberola, Carles Esplà, Baltasar Samper i el mateix Joan Riera seran els cinc homenatjats dels Països Catalans en aquest acte de l’Orfeó Català de Mèxic, en el marc de les III Jornades de Patrimoni Etnomusical català, valencià, balear i aragonès. Aquell mateix dia hi haurà una conferència sota el títol de “La música tradicional de la Mediterrània Hispànica. Paral·lelismes amb el son jarocho i el son huasteco” i un taller de ball tradicional amb mostres de jota i sardana curta, a més de l’actuació de la Rondalla dels Ports.
El vespretendrà lloc la presentació del llibre La mort i la vida de Baltasar Samper, a càrrec del musicòleg bunyolí Amadeu Corbera.
Cati Bordoy, per part seva, encara tendrà una activitat més, la conferència que impartirà dia 26 de gener a la Biblioteca Pompeu Fabra de l’Orfeó Català de Mèxic sota el títol “La literatura mallorquina actual”.





