“Les xarxes socials de la Policia Local neixen perquè la ciutadania ho reclamava, però també perquè el cos mateix pugui donar una millor informació i pugui tenir un contacte més directe amb la ciutadania”, ha explicat el delegat d’Interior Sebastià Llodrà a la presentació dels comptes de Facebook i Instagram de la Policia Local de Manacor.
El cap del cos, Pere Taberner, ha volgut destacar tres aspectes d’aquests nous comptes de xarxes socials. “S’hi publicaran totes les comunicacions que puguin serveir al ciutadà en el seu dia a dia, com ara talls de carrers, canvis circulatoris, etc. tant si són definitius com si venen derivats d’actes quotidians de cada any com ara la colcada dels Reis, les Fires i Festes, les festes de Nadal, curses… i sempre procurant avisar amb dies d’antelació”. La idea, ha insistit Taberner, “és evitar crear mals al ciutadà amb denúncies o retirades de cotxe per part de la grua”.
A més, les xarxes de la Policia Local manacorina també serviran per vehicular consells i campanyes. Taberner ha recordat que “estam adherits a les campanyes de la Direcció General de Trànsit, com ara controls d’alcoholèmia, de velocitat o d’ús del cinturó de seguretat”.
El cap de la Policia Local ha explicat també que “la gent la gent no coneix què fa la policia en el dia a dia. Ho sap la persona afectada, però volem que la població en general conegui el dia a dia nostre, les feines que feim, el que aconseguim, cap a on anam. Que sigui visible la nostra feina”.
Sebastià Llodrà ha recalcat que es tracta de “fer entendre a la gent que és un mitjà de comunicació de la Policia cap a la gent. Si hi ha una emergència o una necessitat urgent, les vies de contacte són les mateixes: telefonar al 971550063, venir al quarter, o telefonar al 112”.
Per part seva, el batle Miquel Oliver ha alertat que “no hi haurà ningú darrere esperant tramitar incidències, no hi ha cap empresa encarregada de gestionar aquests comptes, sinó que se’n cuidarà directament la policia”. El batle també ha insistit que la intenció a l’hora de gestionar aquests comptes és “defugir el sensacionalisme, no són comptes per publicar quanta de gent s’ha detingut o quanta de gent s’ha evacuat en un incident”.
Finalment, Joan Carles Munar, que és l’agent que s’ha encarregat d’impulsar el naixement d’aquests comptes conjuntament amb el departament de Comunicació de l’Ajuntament, ha posat en valor que “també poden ser una manera d’educar i de fer visibles els problemes que té Manacor, per ventura hi ha qualcú que no sap que no es poden deixar matalassos al carrer…”.
Les xarxes avui han esdevingut una selva on de manera pública o de manera anònima es fan comentaris de tota casta, molts dels quals poden resultar ofensius o inadequats. En aquest sentit, els dos comptes de la Policia Local tendran un protocol que es farà públic pròximament, segons el qual els usuaris que no es cenyesquin a les normes establertes podran ser bloquejats, o “denunciats si consideram que poden haver incorregut en qualque tipus de delicte”, han remarcat. Munar també ha advertit que “no és un canal per denunciar emergències, tot i que si qualcú envia un missatge privat i s’hi pot sentir més còmode que no havent d’acudir al quarter o telefonant, també ho podrem estudiar”.
Tant el compte de Facebook com el d’Instagram tenen un organitzador de recursos, on hi haurà enllaços amb els tràmits que es poden dur a terme ara mateix a través de la seu electrònica, com ara la sol·licitud de línia groga per a habitatge, la reserva d’estacionament o de tall de carrer o la sol·licitud de pas a la ZPR.
Podeu accedir a les xarxes de la Policia Local de Manacor a través d’aquests dos enllaços:
Facebook: https://www.facebook.com/share/1ERZyj2dpU/?mibextid=wwXIfr
Instagram: https://www.instagram.com/policialocalmanacor?igsh=MWZqdHNqdXp4YzlwYQ==



