Skip to content

NOTÍCIA

Mercat Social presenta a Manacor el directori d’economia local, social i solidària de Llevant

PUBLICITAT

Aquest matí la Fundació Deixalles ha acollit la presentació del directori d’economia local, social i solidària dels municipis de la comarca de Llevant, una iniciativa de Mercat Social que té per objectiu donar visibilitat i afavorir el coneixement públic de les activitats econòmiques desenvolupades d’acord amb els principis de l’economia social i solidària i del desenvolupament local, així com afavorir el coneixement mutu entre els seus integrants per intercooperar i desenvolupar actuacions conjuntes per trobar noves solucions als problemes comuns.

“Volem afavorir i donar força a totes aquelles empreses que funcionen d’una manera diferent, satisfent les necessitats locals del territori i la comunitat. Aquestes iniciatives creen riquesa i ocupació i a més aporten valors que contribueixen a revertir un model econòmic injust i també a la diversificació econòmica” ha afirmat el president de Mercat Social, Jordi López.

Amb l’objectiu de construir una economia més local que no depengui de desitjos llunyans i sobre els quals no tenim control, afirmava López, aquest directori és el tercer que presenten – n’hi ha un dels municipis del Pla i un altre del Raiguer – i es conforma per tres parts: iniciatives d’economia social i solidària com les cooperatives de treball, les cooperatives agràries i les entitats no lucratives del tercer sector; l’agroecologia i finalment desenvolupament local, que s’incorpora com a tercer bloc englobant les tres categories amb reconeixement públic: denominacions d’origen, indicacions geogràfiques protegides i artesans amb carta de mestre artesà.

S’inclouen, per tant, empreses d’economia social dels cinc municipis de Llevant – Artà, Manacor, Sant Llorenç, Capdepera i Son Servera – amb un total de 92 iniciatives: 14 d’economia social i solidària, 19 d’agroecologia i 59 de desenvolupament local. A més, l’apartat final inclou una classificació per municipi amb els 5 municipis de la comarca de llevant.

El directori té una versió en paper que es repartirà i distribuirà físicament i també té una versió electrònica que trobareu a la pàgina web de mercat social en uns dies. “El que fa que tengui valor és que unifica diferents fonts d’informació disperses i, en segon lloc, hi ha una feina de verificació, amb actualització de dades de les empreses que formen part d’aquest directori” ha explicat López.

En la presentació s’ha comptat amb la presència de diverses representants d’aquestes entitats i empreses així com amb presència de les representants de l’Ajuntament de Manacor, Paula Asegurado, delegada de Comerç i Carme Gomila, delegada d’Igualtat i Serveis Socials. L’acte ha finalitzat amb un refrigeri a càrrec d’Ecoteca.

Mercat social és una associació creada l’any 2014 amb àmbit d’actuació a les Illes Balears. Una xarxa de persones, empreses, entitats, institucions i iniciatives que incorporen valors socials, ecològics i ètics en les seves decisions de consum, producció, distribució i finançament amb l’objectiu de contribuir des de l’activitat econòmica a una societat basada en els valors democràtics, ecològics i solidaris i en el benestar col·lectiu. Entre els seus objectius hi trobam la visibilització i la revalorització de les iniciatives d’economia solidària així com els seus productes i serveis. Així mateix, en l’àmbit intern, tenen objectiu d’afavorir el coneixement mutu entre aquestes diferents empreses per establir relacions de cooperació i col·laboració, per aconseguir un major impacte o afavorir el sector.

Back To Top
Search