Skip to content

NOTÍCIA

«Posarem els punts damunt les is; les amollarem fresques”

PUBLICITAT

The Hellfire Group Inc, l’equip de producció de Jostissi de Carreró (JDC), serà l’encarregat de fer el pregó de les festes del Carme de Portocristo d’enguany. Serà el pròxim dia 7 de juliol a les 20 h a l’Oficina Municipal de la localitat i tot i que no volen dir gaire cosa per mantenir l’expectació del públic, l’equip de Hellfire ens ha avançat alguns dels elements que configuraran el seu pregó.

“Estic totalment capat per contar-te detalls i no puc fer espòilers perquè el que volem és que la gent vengui a veure’l en directe, però la idea que tenim és que el pregó tendrà tocs d’humor i també moltes veritats” explica Joan Gelabert ‘Fil’, un dels membres de l’equip.

Tot fent referència a la figura del bufó: “El seu paper és el de riure’s d’un mateix, però alhora amollar tot allò que ell veu, que no li agrada i que voldria que millorassin. Posarem els punts damunt les is; les amollarem fresques”. Els responsables del discurs seran Sebastià Rubí, Victor Riera, Toni Sansó, Juan Sebastián Parera, Joan Gelabert ‘Fil’ i Pedro Miralles, Joan Maties Miralles i Carlos Patxó i tendrà una durada aproximada de 30 minuts. “No descartam que aparegui algú més… Hi haurà narracions i personatges de ficció que potser apareixen” així com algunes introduccions, passatges musicals i efectes.

Després de l’estrena l’any 2020 sense gaires aspiracions, la pel·lícula ha fet un llarg recorregut que no s’esperaven, passant per diversos festivals i fins i tot guanyant guardons com el premi al Millor llargmetratge al Festival de Cinema B-Retina, el premi a Millor Pel·lícula al Sant Cugat Fantàstic o el Premi del Públic al Cutrecon (Festival Internacional de Cine Cutre de Madrid).

“Vàrem fer allò que ens feia ganes fer, de manera autoproduïda i autofinançada. Sortim del mass media, feim cinema artesanal i local i finalment va sorgir un film que és una garrotada al monopoli cultural establert”. Tenen clar que “això no és Hollywood, això és Portocristo” però troben molt interessant que puguin sorgir projectes com aquest. “Si vols defensar la identitat d’un poble, fes protagonista el poble i dona veu a la seva gent” afirma Fil.

Entre l’amor i l’homenatge a tota la cultura pop que els ha alimentat al llarg de les seves vides, se’n riuen de tot i també, òbviament, d’un model cultural i artístic: la culturalitat no pot convertir-se en un ‘postureig postís de postal’. En aquest sentit, explica que “JDC és una declaració d’amor i d’humor a Portocristo i al cinema de la dècada dels 80 i dels 90” i apunta que l’objectiu és “reflectir el sentiment del carrer. Hi ha mal gust, però l’existència de ‘mal gust’ és símptoma de bona salut d’una comunitat”.

’Fil’ afirma que “evidentment si algú demana als productors de Jostissi de Carreró que faci el pregó sap que no serà ni seriós ni acadèmic. Crec que no és el que la gent espera de nosaltres”. Volen que la gent passi una bona estona, però també «tocar molts temes que pensam i explicar-les amb l’estil ‘this is jostissi’». Un to canalla, sense pèls a la llengua ni vergonya. “Creim que en una democràcia està bé donar veu a tots els punts de vista, llevat del feixisme!”.

Així mateix, la productora vol agrair a l’Ajuntament de Manacor, i especialment a la delegada de Portocristo, Antònia Llodrà. “Estam molt agraïts que ens hagin triat per realitzar el pregó d’enguany. No saben on s’han ficat!”.

PUBLICITAT

NOTÍCIES RECENTS

AMB EL SUPORT DE:

PUBLICITAT

Back To Top
Search