Indignau-vos. Pep Barrull
Tot i les moltes declaracions “la prioritat és arribar a un acord amb els socialistes a Manacor” perquè s’incorporin al govern, tot continua igual. Les prioritats a voltes són això, fum i no res pus. No en sabem res, si s’han reunit, si hi ha hagut una negociació, si els intents han estat seriosos, si … El resultat és sabut per tots, res de res. Incompatibilitats entre el batle i la cap dels socialistes? Discrepàncies polítiques de fons? No ho sabrem mai, i el govern en minoria MÉS-AIPC arribarà a les pròximes eleccions. Pagaran el desgast? Tot sembla indicar que sí. Això obrirà les portes a un govern del PP? No ho desitjaria, però quan es juga amb foc…
Aprovats els pressupostos per al 2025 era imprescindible, calia fer-ho tant sí com no, i és un autèntic baló d’oxigen. El malalt surt de l’UCI però continua hospitalitzat. Dos anys seguits sense uns pressupostos hauria estat inconcebible i la constatació d’un fracàs en majúscula. Aprovats amb una majoria molt minoritària, només en el descompte i amb l’abstenció del Grup Municipal Socialista. I no de manera definitiva i amb condicionants. Els del PSOE posaren diverses condicions, modificacions pressupostàries que cal atendre perquè sinó l’espasa de Dàmocles continuarà penjant d’un pèl del cavall. Els pressupostos tornaran al Ple de l’Ajuntament per no admetre qualsevol reclamació que es pugui presentar, i llavors sí, poder-los aprovar definitivament. El govern MÉS-AIPC obrirà una negociació amb els socialistes? Atendran les seves peticions? No estarem molt de temps en saber-ho.
Serviran els pressupostos per donar un impuls a la gestió del dia a dia? Es posaran les piles per posar en marxa projectes anunciats fa mesos? Veurem els ciutadans un canvi real en els nostres carrers i places? Això esperam.
A finals del 2024 va acabar el contracte a Endesa amb relació a l’enllumenat. Però fins ara cap notícia tenim de les intencions del govern. Es municipalitzarà el servei? Posaran en marxa un nou contracte per tornar al sistema de concessió del servei? Les queixes ciutadanes pel mal servei d’Endesa aquests anys no s’han aturat. Ha passat quasi mig any de la finalització i de moment només silenci.
Fa ja mesos el Ple de l’ajuntament aprovà la incorporació de romanents per tal de fer possible certes inversions. Em centraré en les que corresponen a Porto Cristo. Què passa amb l’escoleta de Portocristo i l’espai teatre que l’acompanya? Fa anys que s’arrossega i els pares i mares haurien pogut dur els seus fills a l’escola de 0 a 3 anys. No ha sortit ni a subhasta, desconeixem si el projecte està aprovat. És una obra subvencionada i amb un període d’execució fixat, crec que l’ajuntament ha demanat ja una ampliació. Quan acaba el temps per a la seva construcció i liquidació. Finalitza aquest desembre? Correm el risc que es perdi la subvenció. Igual passa amb l’obra de l’avinguda Antoni Amer.
Quant a l’obra amb fons europeus de l’escull romà – recordam, de dos milions d’euros-, el 31 de desembre de 2024 l’ajuntament havia de justificar haver invertit el 30% del total. El que és cert és que no s’ha invertit cap euro. Cal suposar que es va sol·licitar a la Conselleria de Turisme una pròrroga per tal de dur endavant el projecte. Està concedida? Quan acaba el temps? Segons ha informat el Ple de l’Ajuntament per part d’AIPC el projecte s’ha reformat. En què? Com? Quines modificacions? Com serà el projecte definitiu? Per què no es fa públic? Els ciutadans volem saber, és el nostre dret.
I els refugis climàtics a les escoles? Mai hem tornat a saber. Quina inversió en plantar arbres s’ha realitzat en aquests dos anys de govern, i en els quatre anteriors? Plantar arbres és una contribució imprescindible a millorar el clima als nostres pobles i fer més habitable l’espai de ciutat.
El departament d’urbanisme està col·lapsat? M’he referit a projectes que afecten Portocristo, però és evident que afecten tot el municipi, Manacor ciutat, s’Illot, Cales de Mallorca (continua penjant la seva recepció) i totes les zones. I no puc entendre de cap manera que el Batle sigui el delegat d’urbanisme, i és evident que no hi pot dedicar tot el temps que caldria, només en la responsabilitat de representació, relacions amb el Govern i el Consell, coordinació del govern municipal, etc. ja té ple. Ben segur era per la negociació amb el PSOE, però passats, quasi dos anys, potser caldria un nou replantejament. Així no funciona.