skip to Main Content

L’oposició critica “la precipitació”, “la inconveniència del moment” i “la contundència” de la ZPR

“Han passat quinze o vint dies i a la gent encara li falta informació”

“Tancar al trànsit està bé, però d’una altra manera, més a poc a poc i més estudiada”. Maria Antònia Sansó, portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Manacor diu que “no ho hauríem fet d’una manera tan impactant” i reitera que “no hi estam en contra i fins i tot pot ser bona. El que sí que criticam és així com s’ha fet la feina. Si no haguéssim estat d’acord amb la idea ja hauríem respost d’una altra manera”. Per a Sansó, “ara ja han passat quinze o vint dies i veim que a la gent li falta informació. Ja avisàrem l’eqiup de govern que es fes molta de pedagogia, i que no s’informàs només amb una pàgina web, perquè hi ha gent que accedeix a la informació per altres vies”. Segons la portaveu popular, “també s’ha consensuat poc, perquè també ens arriba que des de Comerç no s’ha fet la feina que s’havia de fer”. Segons Sansó, potser els carrers tancats haurien d’anar acompanyats d’una adequació en forma d’empedrat perquè “hi haurà carrers que donaran dificultats i la població després no en tendrà el benefici”. Maria Antònia Sansó també alerta de la necessitat de garantir l’aparcament: “Som capital de comarca i la gent que ve de fora poble ha de tenir accés al centre. Nosaltres hem proposat la gratuïtat d’una o dues hores dels aparcaments subterranis”. Finalment, segons Sansó, “amb la ZPR crees més maldecaps i dones més feina a empresaris i comerciants. El moment no és l’adequat, perquè ara la gent passa moltes dificultats i no es pot proposar un canvi tan brusc”.

“Quan tancàrem el Convent la gent també es va revolucionar”

“Cada persona té una sensibilitat diferent, però nosaltres com a PI en el programa i a la campanya ja dèiem que sempre anam cap a un poble més amable. I si ara parlam de pacificar, crec que són equivalents”, diu la portaveu del PI Catalina Riera, que afegeix que “la manera com s’ha fet, però, no la compartim de tot. La nostra línia era anar adequant els espais per a vianants a mesura que milloràvem l’estructura, com ja ho férem a la plaça del Convent o a la dels Pares Creus i Font-i-Roig”. Per a Riera, “la finalitat és la mateixa, però el procediment és diferent. Tots els canvis fan por i potser ara, per les sensibilitats de tothom, no era el moment més adequat”. En aquest sentit, la portaveu regionalista creu que “la pedagogia s’havia d’haver fet abans i no ara, si havia de ser tan grossa la mesura. S’ha d’acompanyar el sentiment de la gent”. “Nosaltres”, acaba afirmant, ho hauríem fet d’una manera diferent. Quant tancàrem el Convent i els jutjats, la gent també es va revolucionar, i per això du molta de feina que la gent ho provi i s’hi avesi. Fer el canvi a zones més petites, dona més la possibilitat de fer aquest acompanyament”. Ara bé, acaba dient, “està clar que tant per dimensions com per desnivells, Manacor és adequat per anar-hi a peu o en bicicleta”.

“Per les circumstàncies que vivim ara, potser no era el moment”

“A nosaltres ens ho explicaren el dia just abans d’explicar-ho a la premsa. Està clar que aquestes mesures són difícils d’implementar, perquè al centre hi viu molta de gent i cada persona té un pensament diferent”, amb aquestes reserves s’expressa Antònia Llodrà, portaveu d’AIPC-SYS a l’Ajuntament manacorí. Tanmateix, Llodrà reconeix que “pot anar bé a la llarga, però nosaltres trobàvem que no era el moment, per totes les circumstàncies que vivim ara mateix. La gent està crispada per altres coses i de vegades tot s’ajunta”. La regidora portenya assegura que “a sa Bassa va funcionar, però també és ver que estam tots massa acostumats a anar a comprar el pa amb el cotxe, i tampoc pot ser. Nosaltres, així i tot, no hauríem fet la ZPR tan àmplia”. Per Llodrà, “la sensació és que no s’hi ha fet la feina que toca a l’hora d’explicar-ho a tots els veïnats, i així i tot està clar que per a ells pot ser beneficiós, i per als comerços també”. En aquest sentit Antònia Llodrà apunta a alguns casos que s’hauran de tenir presents, i per això “s’haurien d’obtenir les autoritzacions de manera molt àgil, no pot ser que cada vegada que has de dur la compra a ta mare o l’has de dur a qualque banda hagis de fer una instància”.

Finalment, parlant de Porto Cristo, Antònia Llodrà és clara: “A la llarga, tots els nuclis haurem de tenir zones com aquesta. Serà difícil, perquè tenim una orografia un poc complicada i la limitació de la mar. S’ha de plantejar molt bé. Potser la zona de ses Comes podria ser un bon punt de partida”.

Back To Top
×Close search
Search