Skip to content

NOTÍCIA

Estudis musicals combinats amb ESO i batxillerat, una nova proposta educativa a l’IES Mossèn Alcover

PUBLICITAT

L’Ajuntament de Manacor i la Conselleria d’Educació i Universitats han signat aquest dimarts el conveni que farà possible la implantació del Programa d’Ensenyaments Integrats (PEI) de música al municipi a partir del curs 2026-2027. L’acord ha estat signat pel batle de Manacor, Miquel Oliver, i el conseller d’Educació i Universitats, Antoni Vera. L’acte també ha comptat amb la presència de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, Catalina Ginart; del delegat d’Educació de l’Ajuntament de Manacor, Ferran Montero; i de la delegada de Joventut, Júlia Acosta.

Es tracta d’una fita històrica per al municipi, ja que serà la primera vegada que aquests estudis de secundària i batxillerat vinculats als ensenyaments professionals de música s’impartiran fora de Palma. El programa es desenvoluparà de manera coordinada entre l’IES Mossèn Alcover i el Conservatori Municipal de Música de Manacor, amb l’objectiu de facilitar que l’alumnat pugui compaginar la seva formació acadèmica amb els estudis musicals.

El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha remarcat que aquesta nova oferta educativa representa una passa molt important per evitar desplaçaments i garantir la continuïtat dels estudis musicals dels joves de la comarca. «Moltes famílies ens havien traslladat la dificultat que suposava haver-se de desplaçar a Palma per continuar aquests estudis. Ara els alumnes ho podran fer a Manacor, amb una coordinació molt important entre els centres educatius», ha explicat.

Aquesta coordinació implicarà adaptar horaris entre l’institut i el conservatori perquè l’alumnat pugui compatibilitzar amb normalitat els estudis obligatoris amb la seva formació musical.

Segons Oliver, la bona acollida que ha tingut el programa durant les sessions informatives confirma l’interès existent entre les famílies. «Vàrem poder presentar el projecte fa unes setmanes i vam veure la gran acollida i l’interès que despertava entre pares, mares i alumnat.»

Mitjançant aquest conveni, l’Ajuntament assumirà la coordinació entre el Conservatori Municipal i l’IES Mossèn Alcover en aspectes com els horaris, els períodes d’avaluació, l’organització dels espais i la participació en la comissió de seguiment que supervisarà el desenvolupament del programa.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Manacor reforça el seu compromís amb una educació pública de qualitat, accessible i vinculada a la promoció de la cultura, apostant per la formació artística com una eina de desenvolupament personal, acadèmic i social.

Back To Top
Search