skip to Main Content

Alegria i reserves davant l’anunci de la recuperació del projecte del tren de Llevant

Francina Armengol ha sorprès tothom amb l’anunci d’una partida reservada de 30 milions d’euros en el pressupost de l’any que ve per a la recuperació del tren de Llevant. Dies més tard, ja s’ha assegurat que l’obra podria començar dins el 2023 mateix. Les reaccions no s’han fet esperar i n’hi ha hagut per a tots els gusts. Cert és que l’entusiasme envers aquest tren un temps tan reivindicat sembla que ara s’ha aigualit una mica.En parlam amb l’Associació d’Amics del Ferrocarril i amb dos veïnats del passeig del Ferrocarril.

Miquel Rigo és el secretari de l’Associació dels Amics del Ferrocarril de les Illes Balears. A l’hora de valorar la notícia de la recuperació del projecte del tren de Llevant, Rigo diu que “en podem tenir dues opinions. D’una banda veim molt bé que es reprengui el projecte de la reobertura i l’ampliació de la xarxa ferroviària, però també veim que és molt propagandístic electoralment. Quan es varen presentar a les eleccions tant fa vuit anys com en va quatre, varen dir que farien tot el possible per cercar finançament per recuperar el projecte. Han passat vuit anys sense fer absolutament res i ara surten amb aquesta notícia que ens ha deixat descol·locats”. Per a Miquel Rigo, “si el projecte no l’executa aquest govern les garanties que es pugui dur a terme finalment són nul·les”, diu en referència a la possibilitat d’un canvi de color polític al govern després de les eleccions del mes de maig.

Rigo continua advertint que “molts de pics sembla que amollen notícies bomba perquè la gent s’il·lusioni, però al final la cosa queda en no res, per exemple, què va passar amb l’anunci de fer arribar el tramvia a Son Espases? Res”.

A l’hora de valorar la possibilitat que el bus pugui ser en segons quins casos més eficient i viable, Miquel Rigo creu que “són dos mitjans complementaris. I cadascú ha de poder triar el transport que s’adapti més a les seves necessitats. Està demostrat que el tren és més ràpid que el transport en carreter”, per acabar dient que “si es posàs en marxa el tren es podrien llevar freqüències de transport per carretera, per exemple”.

L’Associació d’Amics del Ferrocarril no ha rebut cap tipus de notificació d’aquesta qüestió per part del Govern: “Nosaltres el que hem vist és per les notícies”, diu Rigo, que considera “una utopia parlar ara de Cala Rajada. Primer vegem si el tren aconsegueix arribar a Artà, i després ja en parlarem”.

Back To Top
Search