Skip to content

NOTÍCIA

Bernat Amer: “Amb 25 anys de feina he vist com l’institut s’ha anat modificant i com ha crescut”

Bernat Amer (1961, Manacor), és l’encarregat de la cantina de l’IES Manacor i membre fundador d’AIPC. Parlam amb ell sobre la feina al bar de l’institut.

Quin temps fa que et dediques a aquesta feina?
Fa devers 25 anys.

Vares començar quan encara era l’IES Na Camel·la, quins canvis destacaries de llavors a ara?
Hi ha hagut bastants canvis, amb 25 anys de feina he vist com l’institut s’ha anat modificant i com ha crescut. Quan vaig començar a Na Camel·la s’acabava d’instaurar l’ESO i hi havia diferents mòduls que ara han desaparegut, com el de fusteria, per exemple, i s’han mantengut d’altres com el d’electricitat i automoció. A mesura que ha anat passant el temps crec que les etapes d’ESO i Batxillerat han anat agafant més pes i en aquest sentit crec que l’IES s’ha posicionat al mateix nivell que el Mossèn. Antigament es creia que la gent que volia estudiar havia d’anar al Mossèn i això és un error. I pel que fa a la cantina, diria que el canvi més important és que hi havia molta més gent de fora poble, era més rentable i tenia més ambient. L’edifici de Na Camel·la era més petit i la cantina era un punt més neuràlgic però en general, fer feina amb gent jove és molt agradable.

Hi ha bona convivència entre professorat i alumnat?
Sí, sempre. És vera que sempre hi ha alguns professors que volen un espai per a ells tots sols però mai hi ha conflictes.

És un punt només d’oci o s’utilitza també per fer feines?
No, hi ha de tot. N’hi ha que vénen a estudiar aquí i d’altres que van a la biblioteca…

Com s’encaixa la dieta saludable amb les llepolies i la brioixeria industrial?
Nosaltres venem llepolies i altres “porqueries” però crec que els que compren aquests productes són els mateixos. Hi pot haver un 5% dels 1400 alumnes que en comprin, tot depèn de l’educació que tenguin a casa.

Què t’agrada més d’aquesta feina?
Tot. L’ambient… Quan fas feina amb gent jove sempre estàs bé, no et discuteixes i ells em coneixen bé després de tants anys.

I no enyores la vida política?
La vida política és un altre món! La veritat és que després de 28 anys que he estat dins de l’Ajuntament, ara tenc més temps per jo mateix i tot i em ret més, puc gaudir més. És vera que m’agrada l’ambient polític però no l’enyor, la veritat és que no.

Com veus el panorama polític actual?
Localment, pens que els meus companys han fet una bona feina però també pens que haurien de reclamar més autonomia per a Porto Cristo, perquè una població amb gairebé 8000 habitants no hauria de dependre tant de Manacor.

PUBLICITAT

Back To Top
Search