skip to Main Content

El Govern reactiva la possible reobertura de la línia de tren fins a Artà i Cala Millor quan falta un any per a les eleccions

Tornar a posar en marxa la reivindicada línia del tren de Llevant fins a Artà i modificar el seu traçat original perquè pugui arribar fins a Cala Millor. Aquest és l’anunci que aquesta setmana ha fet el conseller de Mobilitat, Josep Marí, als batles i batlesses de la comarca. A més, el Govern planteja recuperar la línia que connectava Palma i Campos i també fer allargar la línia de Sa Pobla fins a Alcúdia. “Volem continuar recuperant traçats històrics, el del Llevant és un projecte reivindicat des de fa molts anys i al qual mai no s’ha renunciat”, defensà Marí durant la trobada a la qual des de Manacor hi varen assistir el batle, Miquel Oliver, i el regidor de Mobilitat i Medi Ambient, Sebastià Llodrà. “Fa set anys que el Govern que presideix Francina Armengol podria haver posat en marxa les obres. Ara l’anunci arriba quan falta un any exacte per les eleccions, crec que s’ha d’interpretar com una aclucada d’ull i un gest per a tots aquells que fa dècades que defensam el tren fins a Artà”, explica el batle. Des de la Plataforma pel Tren de Llevant varen qualificar la trobada de “burla a totes les persones que en els darrers 24 anys hem lluitat per un transport digne i sostenible al Llevant i a Mallorca”, lamenta Tomàs Martínez, un dels portaveus de la Plataforma.

Pas per dins Manacor

Els estudis de viabilitat que encarregarà el Govern han de permetre marcar diferents opcions pels traçats ferroviaris, fer una estimació dels possibles usuaris i establir un pressupost i uns terminis per a les obres. Pel que fa al possible pas del tren pel passeig Ferrocarril el batle assegura que “Manacor no serà un problema pel tren de Llevant, hem d’analitzar les diferents solucions que plantejaran els tècnics, però les solucions tecnològiques, les possiblitats d’integrar el tren i les vies en la trama urbana i també la consciència social sobre el transport públic han canviat molt en els darrers 10 anys”, explica Miquel Oliver. A més el batle recorda que “el Pla General ja planteja l’opció d’unir el passeig Ferrocarril amb la rotonda de l’Hospital i seria una actuació que permetria alleugerir el volum de trànsit actual pel passeig Ferrocarril en cas que hi hagués de passar el tren”.

Durant la reunió que els batles de la comarca del Llevant varen mantenir a la seu de la Conselleria de Mobilitat també es va parlar del possible finançament del projecte, “el conseller Marí va assumir que el Govern no té possibilitats de finançar l’obra amb el pressupost de la comunitat autònoma, per això va parlar de finançament estatal o d’optar a obtenir fons europeus”, afegeix el batle. En aquest sentit, des de la Plataforma pel Tren de Llevant lamenten que “si en tots aquests anys el Govern no ha estat capaç de fermar a Madrid els 100 milions que feien falta per acabar les obres, ara resulta que també volen envestir la línia de Campos i la d’Alcúdia. Ja hem sentit aquest cantet altres vegades. Fa 2 anys el conseller Marc Pons va fer el mateix anunci i fins ara no s’ha mogut res dins la Conselleria”, conclou Tomàs Martínez.

Back To Top
Search