Skip to content

NOTÍCIA

El Politècnic de Llevant celebra la primera edició del BalearSkills d’Aparadorisme

PUBLICITAT

Els dies 8 i 9 de maig es va celebrar al CIFP Politècnic de Llevant la primera edició de la competició BalearSkills d’Aparadorisme (44), una nova modalitat dins les proves de Formació Professional que valoren les habilitats tècniques i creatives dels alumnes en el disseny i muntatge d’aparadors comercials. En aquesta edició inaugural han participat sis alumnes de Grau Mitjà d’Activitats Comercials, provinents de diversos centres educatius de les Illes Balears:

  • Dani Febrer Vadell, del CIFP Politècnic de Llevant

  • Irene Entrena Carrizo, de l’IES Guillem Sagrera

  • Keyla Natali Rodríguez Núñez, de l’IES Blanca Dona

  • Laia Ballester Palmer, de l’IES Berenguer d’Anoia

  • Marian Garcia M, del CIFP Francesc de Borja Moll

  • Núria Enrich Caules, de l’IES Josep Miquel Guàrdia

Els participants han demostrat grans dots de creativitat, sentit estètic i capacitat tècnica a través de propostes visuals que han posat en valor el potencial de l’aparadorisme com a eina clau en el sector del comerç.

La competició va consistir en un encàrrec real, proporcionat per l’empresa El Corte Inglés, que actuava com a client. Els competidors varen rebre un briefing inicial i varen haver de desenvolupar tot el procés creatiu i tècnic de muntatge d’un aparador, basat en un outfit real triat per una personal shopper de l’empresa.

Durant 15 hores distribuïdes entre dijous i divendres, els alumnes varen haver de:

  1. Elaborar un moodboard (recopilació d’imatges, colors, textures i paraules clau que reflecteixen l’estil, l’ambient i el concepte que volen transmetre amb l’aparador.)

  2. Dibuixar un esbós a escala del disseny.

  3. Executar el muntatge físic de l’aparador.

  4. Presentar i defensar oralment la seva proposta durant 5 minuts davant del jurat.

El jurat estava format per professionals del comerç local i docents especialitzats, aportant una visió integral i realista del sector. Aquests membres del jurat foren:

Botiguers de la zona del Llevant: Antònia Roig Bisquerra, de Minimon, Joan Sebastià Amer Riera, de Can Garanya i Toni Llull, de Mobiliari Llull.

Professors tècnics de la família professional de Comerç i Màrqueting:Catalina Pascual Femenias, professora de l’especialitat Processos Comercials, Elena Yago García professora de l’especialitat Processos Comercials, Elisa Soto Sureda, professora de l’especialitat Organització i Gestió Comercial, José Manuel Benejam Taltavull, cap d’Estudis FP de l’especialitat Organització i Gestió Comercial, Maria Antònia Sastre Oliver, cap d’Estudis FP, de l’especialitat Processos Comercials i Rosa Martínez Zaragoza – Cap d’Estudis FP, de l’especialitat Processos Comercials

La presidenta del jurat fou Maria del Mar Sastre Buñola de la Conselleria d’Educació i Universitats i la coordinadora de les BalearSkills d’Aparadorisme és Jero Salvà Munar.

Durant la competició, autoritats com la directora general de FP, Maria Isabel Salas, o el batle de Manacor, Miquel Oliver, varen venir a donar suport als competidors/es.

La competició forma part del programa BalearSkills 2025, que impulsa la formació pràctica i l’excel·lència en els estudis professionals. La cerimònia oficial de lliurament de medalles es durà a terme el divendres 16 de maig de 2025 a les 12.30 h a l’Auditori de Peguera, per tant fins divendres no es sap qui és el guanyador/a d’aquesta primera edició.

Finalment, l’organització vol expressar el seu sincer agraïment pel suport rebut per part de les empreses patrocinadores, que han fet possible aquest esdeveniment. En especial, volem donar les gràcies a El Corte Inglés, Mobiliari Llull, Intersport, Cafès Samba, Minimon, Tapisseria Riera, Can Garanya, i Sebastià Bauzà, Centre Dental per la seva col·laboració i compromís amb el projecte.

Back To Top
Search