skip to Main Content

Influencers, seguidors i xarxes socials: la comunitat digital al descobert

Telèfon en mà i dades mòbils a ple rendiment, ens endinsam al món digital per conèixer quines són les principals xarxes socials que usam i quina importància tenen al nostre dia a dia. Alhora, parlam amb vuit influencers de Manacor perquè ens expliquin des de quan fa que publiquen contingut en línia, quants seguidors tenen i com s’ho fan per mantenir connectada la seva comunitat digital.

Avui dia és difícil imaginar la nostravida sense les xarxes socials. El telèfon,principal eina de comunicació, s’ha convertit en una extensió de la nostra mà, i les aplicacions mòbils (app) elsprincipals canals que ens permeten connectar no només amb amistats i coneguts, sinó també amb altres persones que no coneixem, però amb qui compartim els nostres interessos.

Dins tot aquest particular univers, els anomenats influencers funcionen com astres capaços d’ajuntar amb la seva força d’atracció a altres usuàries i usuaris de la plataforma, formant amb el temps autèntiques comunitats digitals. D’aquesta manera, la comunitat es concentra a Facebook, Instagram, YouTube o Twitter per gaudir d’allò que els apassiona: política, música, ciència, moda, videojocs o simplement l’admiració del personatge, sigui pel seu carisma o la seva capacitat d’atracció. Tenint en compte això, ens preguntem: Quina importància tenen les xarxes socials en la nostra vida? Disposam de dades que la quantifiquin?

Segons l’informe Digital 2021, publicat per l’agència We Are Social en col·laboració amb la plataforma digital Hootsuite, el 53,6% de la població del món utilitza les xarxes socials. Les tres plataformes socials amb més usuaris del món són, en primer lloc, Facebook amb 2.470 milions d’usuaris, seguit per YouTube amb 2.291 milions i WhatsApp amb 2000 milions. A més, l’informe apunta que dedicam 2 hores i 25 minuts per dia en l’ús d’aquestes plataformes. En àmbit de l’estat espanyol, les plataformes més usades durant el 2020 van ser, per ordre descendent, YouTube (89%), Whatsapp (86%), Facebook (79%), Instagram (65%) i Twitter (53%).

Sigui com sigui, és important destacar que més de la meitat de la població del món fa servir més de dues hores diàries aquests tipus d’aplicacions. Si més no, ens fa veure la importància que tenen en les nostres vides aquestes plataformes que, any rere any es transformen, cauen en desgràcia o són substituïdes per altres de noves. Dins l’extens panorama d’aplicacions
mòbils, hom coneix YouTube, Whatsapp, Facebook, Instagram o Twitter. Emperò, n’hi ha algunes que pels motius que sigui se’ns escapen.

Aquest podria ser el cas de TikTok i Twitch, dues plataformes que tot i no ser novetats per algú familiaritzat amb aquest món, han agafat cert protagonisme els darrers anys. Tornant al rànquing de plataformes socials més usades del món, TikTok té 689 milions d’usuaris, la setena posició que se situa entre Instagram -1221 milions d’usuaris- i Twitter -353 milions-. Pel que fa a Twitch, no apareix a l’informe esmentat, però també ha agafat importàcia al 2021, segons es pot consultar al seu web, la plataforma rep al dia fins a 17,5 milions de visites. Dit això, quina és la particularitat de cada una?

Twitch va sorgir el 2011 i el 2014 va passar a ser propietat d’Amazon. És una aplicació per fer vídeos en directe i, tot i que es relaciona amb el món dels jugadors en línia (gamers), és obert a altres temàtiques com la música, política, literatura o esports.

 

Tiktok va sorgir el 2018 a la Xina. L’aplicació permet publicar vídeos breus que la gent pot comentar, compartir o simplement posar m’agrada.

Back To Top
×Close search
Search