skip to Main Content

Qui són i què publiquen els influencers de Manacor?

Parlam amb vuit influencers de Manacor perquè ens expliquin des de quan fa que publiquen contingut en línia, quants de seguidors tenen i com s’ho fan per mantenir connectada la seva comunitat digital.

Jaume Tomàs – Fotografia

Jaume Tomàs és pianista i fotògraf. Al seu compte d’Instagram hi té publicades unes 1613 fotografies de paisatges naturals de dins i fora de l’illa de Mallorca. La precisió i bellesa de la seva feina ha fet que acumuli fins a 86.500 seguidors, fet que el posiciona com l’influencer amb més èxit de Manacor. Segons explica, es va descarregar l’aplicació el 2012 “per curiositat” i allà va “descobrir tot un món de fotografies fetes per usuaris que captaven els entorns del seu dia a llocs d’arreu del món”. A més, afirma que el que ha permès aquestes xifres ha estat “ser regular en les publicacions i intentar fer-les amb passió, ser original i genuí i interactuar amb la gent. Si fas el que t’agrada i no estàs condicionat pel que diran, la xarxa sempre suma”.

Laura Montes – Lifestyle i moda

Laura Montes és la tercera influencer amb més seguidors: 25.700 a Instagram. Segons Montes, la constància, stories diàries i dues o tres publicacions setmanals, i l’adaptació a les tendències de la plataforma són claus per mantenir i augmentar els seguidors. Els seus inicis en la publicació de contingut digital es remunten a un egoblog de moda que tenia el 2011. El 2014 va decidir canviar, ja que, “els blogs digitals de moda va anar baixant i el creixement del consum d’entreteniment es va centralitzar a Instagram”. Com que professionalment es dedica a la gestió de xarxes socials per empreses, coneix de primera mà aquest sector, “si no hi ets a les xarxes, no existeixes com a empresa”, destaca.

Rafel Perelló – Cultura tradicional mallorquina

Curiós, autèntic i constant, Perelló ha aconseguit aplegar 2.833 seguidors a Twitter que atenen diàriament les seves publicacions sobre “qualsevol aspecte oblidat de la cultura tradicional i paraules poc conegudes de la pagesia i dels mariners”, segons explica. Cal destacar, però, que l’aprenentatge és mutu “els seguidors, des de qualsevol indret de parla catalana, fan comentaris sobre el que he publicat o quins mots empren. El resultat és que en poc temps dispòs d’informació abundant sobre temes molt concrets de la cultura tradicional d’arreu de València, Catalunya i les Illes Balears”, afirma. Directe i clar, Perelló assegura que l’ús de les xarxes socials l’ha fet conèixer persones amb els mateixos interessos.

 

Joan Riera – Excursionisme i arxiu històric

Per a Riera, l’originalitat ha de ser la base de qualsevol publicació. Enquadernador de professió, dedica dos o tres cops per setmana a afegir contingut als dos grups que gestiona a Facebook: Aires de la Serra Mallorquina i Porto Cristo temps enrere amb 1676 i 852 usuaris, respectivament. Segons explica, el primer grup està relacionat amb dos blogs que administra, Aires de la Serra Mallorquina i Passos de l’Illa de Mallorca, on publica fitxes de passos de muntanya i excursions. El segon, en canvi, és un portal on publica fotografies i notícies antigues relacionades amb Porto Cristo.

 

Maria Nadal – Ball i diversió

Maria Nadal rebenta el rànquing dels més joves. Al seu perfil de Tiktok té ni més ni menys que 45.400 seguidors i es col·loca com la segona influencer amb més seguidors de Manacor. Publica regularment vídeos amb amics, família o ella tota sola ballant, assegurant que ho fa sense cap obligació i perquè és “una bona manera d’expressar-te”. A més, afirma que, si hi hagués una fórmula per atreure la gent, seria “ser tu mateix amb els teus amics de sempre, amb la teva gent… Si la gent et veu real i sent tu completament, els aportes confiança i et comencen a seguir”, destaca. Sigui com sigui, sap el que fa, un dels seus vídeos va arribar a tenir més d’un milió de visites…

 

Alba Pol – Vida i amistat

Tot i tenir 2.403 seguidors a Instagram, afirma que no té cap rutina en l’ús de la plataforma i que només publica “el que em faci ganes ja sigui una foto meva feta al moment, amb les meves amigues o amb la meva parella”. Durant la quarantena va usar amb més freqüència el Tiktok, fent vídeos que es van fer virals fins i tot a Sud-amèrica, amb 14,3 milions de visualitzacions i amb els quals va aconseguir molts seguidors. Encara que ho contempli com una anècdota, això va fer que augmentés el nombre de seguidors del seu compte d’Instagram, “una xarxa social -com diu- que sempre he utilitzat i gairebé tots els joves utilitzam”.

 

Carlos Cano i Toni Borrueco – Humor, jocs i lectura

Finalment tenim els casos d’aquests dos joves manacorins. Un es presenta amb el nom de “Catlos Cano”, a la imatge d’amunt, i l’altre, a la imatge de baix, amb el de “el Borru”. Els dos alternen YouTube i Twitch amb Twitter.

Per una banda, Cano usa twitter i youtube “per fer bromes de Manacor, posar coses de la meva vida, reflexions que tenc a la dutxa o algun comentari sobre actualitat”, “però quasi tot són tonteries”, afirma. Amb sentències com “Palma no és Mallorca” o que és “De Manacor, tot lo altre son defectes”, Cano tira del seu xovinisme irònic -o no- per jugar a la punyent polèmica que permet l’arena social de Twitter. Segons explica, publica tweets diàriament i, per ara, acumula 691 seguidors a Twitter i 126 a YouTube.

El Borru, en canvi, té 1.088 seguidors a Twitter amb qui parla sobre literatura, llengües, gimnàs, humor… Segons explica, des del novembre va començar a usar Twitch on transmet en directe vídeos d’ell mateix jugant a videojocs i comentant la sessió amb els seus seguidors i subscriptors, que arriben a un total de 149 i 18, respectivament. A més, comenta que ha començat un club de lectura els diumenges en què parlen i reflexionen sobre obres com “Nacidos de la Bruma”, de Brandon Sanderson.

Back To Top
Search