L’equip de govern proposarà en el ple extraordinari d’avui horabaixa la incorporació de romanents per pagar el 50% del cost de les obres de l’avinguda del Torrent. Així ho ha explicat a aquest mitjà la delegada d’Urbanisme, Núria Hinojosa, que afirma que «el passat dia 24 es va enviar al Consell de Mallorca el projecte supervisat favorablement per part dels tècnics de l’Ajuntament».
Tant aquest projecte de reforma com el de via Portugal són competència del Consell de Mallorca i, per tant, hauria d’haver estat el departament de carreteres l’encarregat de tirar-los endavant, però segons explica Hinojosa, «per tal d’avançar les obres ha estat Manacor qui ho ha fet».
«Volem que les obres es posin en marxa al més aviat possible, i per això avui incorporarem aquest primer pagament que s’ha de fer en el 2026 i la pilota està ara a la teulada del Consell. Han de moure fitxa perquè són ells qui han de licitar, adjudicar i executar l’obra» afirma la delegada d’Urbanisme.
Ara bé, Hinojosa explicita que el Consell no té cap termini establert per revisar aquest projecte ni per licitar les obres: «Pens que per a ells, començar les obres abans d’acabar la legislatura seria una oportunitat política, sobretot quan fa tant de temps que en parlam i quan l’Ajuntament de Manacor ha fet tant d’esforç perquè pugui ser una realitat. El més desitjable seria que s’adjudicàs abans d’acabar l’any, perquè el nostre pressupost serà vàlid fins dia 31 de desembre de 2026, però que ho facin o no, ja no és competència nostra».




