
En acostar-nos al dia primer de març, el Govern de les Illes Balears anuncia cada any la llista de guardonats amb els Premis Ramon Llull, la màxima distinció amb què el Govern autonòmic reconeix la tasca de persones i entitats que contribueixen amb la seva trajectòria i compromís al progrés de les Illes Balears.
A la llista de guardonats d’enguany hi destaca l’ONG manacorina Llevant en Marxa, que presideix el doctor Antoni Mesquida Ferrando. Segons explica la nota mateixa emesa pel Govern, Llevant en Marxa és una entitat de cooperació internacional amb una trajectòria sostinguda en el temps que ha duit a terme projectes de salut, educació i desenvolupament comunitari en contexts d’alta vulnerabilitat a Amèrica i Àfrica.
El guardó arriba per reconèixer trenta anys d’activitat solidària de l’entitat, fundada l’any 1996. Educació, formació i sanitat són els eixos sobre els quals l’ONG manacorina continua enfocada encara a dia d’avui.
Entre els guardonats també hi ha l’Associació d’Amics del Ferrocarril de les Illes Balears (AAFIB), per la preservació del patrimoni ferroviari; en l’àmbit esportiu, reben el premi el ciclista olímpic Albert Torres Barceló i l’atleta Esperança Cladera Gil, referents internacionals i models per a les noves generacions. També són distingits Margalida Jordà Munar, pel lideratge del Projecte Socioeducatiu Naüm a Son Roca; Banca March, SA, amb motiu del seu centenari; el galerista Joan Oliver, Maneu; la investigadora Estella Matutes Juan; l’Associació de Criadors des Ca Eivissenc d’Eivissa i Formentera; el capità Juan Bautista Costa Juan; la Federació de Futbol de les Illes Balears, que celebra cent anys; l’actriu Laura Pons Olives; Maria Teresa Llull Martí, al capdavant de la Fundació Respiralia; i l’empresari Miquel Bordoy, fundador del grup Trablisa.
El cantant Jaume Anglada rebrà la Medalla d’Or de la comunitat en reconeixement a la seva trajectòria artística.



