skip to Main Content

L’Odissea d’Ulisses Centelles, entre el mite grec i la Mediterrània actual

Parlam amb Pere Fullana, director d’escena i dramaturg de L’Odissea d’Ulisses Centelles, un dels espectacles que formen part de la programació de la Fira de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears (FIET). La fira ha programat funcions fins al 29 de novembre i en concret, l’Odissea es representarà el diumenge 22, una funció a les 17 h i l’altra a les 19:30 h en línia.

Qui és Ulisses Centelles i quina és la seva particular Odissea? 

Això és una versió de l’Odissea d’Homer que parteix de la idea d’un descendent d’Ulisses que vol fer un espectacle per reivindicar la seva figura. El que fa ell és un recorregut pels llocs que es visiten a l’Odissea, que visita Ulisses, però vistes des d’un punt de vista més contemporani. D’aquesta manera podem veure com són les illes ara mateix, quins tipus de personatges hi ha i de quina manera han evolucionat els éssers mitològics que surten al mite. És un joc divertit que passa dins un petit teatre de creuer, un joc de cabaret per al·lots de sis a dotze o tretze anys en què s’agafa aquest viatge i els éssers mitològics per convertir-ho en un espectacle de cabaret. Així donam a conèixer l’odissea i alhora tenim una mirada contemporània cap a la mediterrània incloent temes com la migració o el canvi climàtic. 

L’obra té un caire reivindicatiu? 

Sí. Hi ha aquest punt perquè entenem que és impossible parlar del mediterrani sense parlar de tots els problemes que hi conflueixen, problemes sobre contaminació, canvi climàtic o la saturació turística. La idea és contraposar aquesta visió lírica i mitològica del mediterrani antic amb el mediterrani actual. 

A més, ho transmeteu a través de la comèdia i el cabaret adaptat als més petits.

Exactament. A més, hi surten personatges com Polifem, que en aquest cas és Polifema, que a la seva illa ha creat un ressort turístic. La nostra Odissea vol ser un joc irònic i quasi surrealista amb el qual els nins i els pares es puguin divertir. Intentam que hi hagi aquestes dues lectures, pels infants i els adults, perquè és important que el teatre infantil tengui aquests dos vessants. És important que l’obra faci crear un diàleg entre els pares i els nins, això acaba de completar la proposta. 

Aquesta part social és important a l’hora de començar un projecte amb Iguana Teatre?

Aquesta obra està feta a partir de Teatre de la Sargantana, un teatre més familiar. De fet, intentam tractar temes que tenguin un interès social a part de la simple diversió, volem aportar alguna cosa més. 

La FIET s’ha convertit en un referent del teatre infantil i juvenil, que és per vosaltres actuar-hi? 

Des que es va crear la FIET he trobat que és un esdeveniment interessantíssim i que té un parell de funcions primordials. El primer és el fet que fan valdre el teatre familiar, a més ho fan d’una manera molt entregada i que funciona. El fet que sigui a Vilafranca i que el poble s’hi bolqui està molt bé. Una fira de teatre familiar és una cosa que de per si és molt valorable perquè fa que els nins es converteixin en aficionats amb el teatre. Encara hi ha molta gent que no ha pogut descobrir el plaer de veure teatre i la diferència que hi ha amb la televisió o el cinema. Crear aquest públic que ja de petit rep el feedback del teatre té un valor molt important. 

Back To Top
×Close search
Search