Skip to content

NOTÍCIA

Mateu Juan:”No descartam que una dona pugui substituir el dimoni gros”

L’assemblea Antipatriarcal anima totes les dones interessades a acostar-se i parlar amb el Patronat

 

“Feia anys que pensàvem que era necessari que hi hagués una banqueta de persones que poguessin fer de dimoni en cas que hi hagués qualque denou, una lesió, una malaltia, etc.”. És Mateu Juan, baciner i un dels màxims responsables a l’hora de configurar “l’equip titular” de dimonis que ballen per Sant Antoni.

Enguany, baciner i Patronat han posat fil a l’agulla i han cercat a través de diferents associacions algunes persones que poguessin fer aquest paper suplent. “De bon principi trobàrem dos substituts, un dels quals ja ha estat descartat”, diu Mateu Aleix, que reconeix converses també amb representants de l’Assemblea Antipatriarcal: “Elles ens han proposat una dona i ja ens hem reunit amb ella”.

Mateu Juan explica també que “justament enguany que ens havíem posat a cercar suplents, la casualitat ha fet que s’hagi lesionat Toni Puigserver (que fa de dimoni gros) i al primer ball haurà sortit un substitut, Antoni Bassa”. Puigserver té danyat el menisc i haurà de passar pel quiròfan. Si es recupera, tornaria a ocupar el lloc que des de fa tant de temps exerceix. Juan aclareix que el primer ball haurà servit de banc de proves per valorar les aptituds de Bassa a l’hora de ballar els dies 16 i 17. El baciner no descarta que la dona proposada per l’Assemblea Antipatriarcal pugui ser finalment la que faci aquest paper: “Ho haurem de valorar”, diu.

D’altra banda, l’Assemblea Antipatriarcal confirma que el Patronat va sol·licitar una reunió amb elles a 17 dies de la festa de Sant Antoni. “Ens convocaren un dia per l’altre i ens demanaven si podíem dur possibles candidates a la reunió. Consideram que no són maneres de fer les coses si tenen una intenció real d’obrir les candidatures” afirma la membre de l’Assemblea, Bel Duran.Així mateix, les Antipatriarcals afirmen rotundament que elles no han proposat cap dona: “El que hem fet ha estat informar a diverses dones que el Patronat s’havia posat en contacte amb nosaltres perquè contemplava la possibilitat d’incloure substitutes a la colla de dimonis” prossegueix Duran, que explica que des de l’Assemblea sempre han defensat que la decisió ha de ser oberta, popular, democràtica i que respecti la igualtat entre dones i homes.En aquest sentit, expliquen que diverses dones s’han engrescat amb la proposta i s’han mostrat interessades a participar i les han remeses al Patronat. “De fet, animam a qualsevol dona que estigui interessada a acostar-s’hi i parlar-ne amb ells” afirma Duran.Des de l’Assemblea Antipatriarcal expliquen que veuen complicat que una dona balli enguany i, veient que Antoni Bassa va sortir ja al primer ball, sospiten que el Patronat no fou del tot sincer amb elles: “Creiem que la decisió estava més que presa quan ens varen reunir” afirma una altra membre de l’associació, Jessica Campos. Així i tot, afirmen estar a l’expectativa i no perden l’esperança que una dona pugui ballar “perquè de dones interessades i que compleixin els requisits, no en falten” explica Campos.

PUBLICITAT

Back To Top
Search