Això els hem demanat…
1. Estàs satisfeta amb el servei que dóna el centre de salut?
2. Hi has tengut mai cap problema o incidència?
3. Trobes necessari que el centre de salut de Manacor pugui estar obert les 24h? O ja és suficient el servei d’urgències de l’Hospital?
4. El nou centre de salut s’ubicarà entre l’Auditori i l’Escola de Mallorquí: t’agrada aquesta ubicació?
5. Quins avantatges esperes que tengui el nou centre de salut respecte de l’actual?
I aquestes han estat les seves respostes:
Joana Llull: “Estaria bé que hi hagués més metges especialistes d’urgències”
1.Estic satisfeta del servei mèdic… però trob que l’edifici té molt a desitjar: el cel-ras sempre té goteres, les cadires estan fetes pols… També les hores que donen per visitar el teu metge de família no són compatibles, sempre has d’esperar molt perquè hi ha una saturació d’hores donades al mateix temps.
2. Estic contenta amb l’equip mèdic.
3. És molt necessari que hi hagi un servei de més horari d’urgències per no saturar l’Hospital de Manacor. De vegades vas a Urgències i has d’anar a l’hospital perquè ja ha tancat l’ambulatori i passes pena que el problema que tens no sigui prou greu per haver d’anar a “col·lapsar” l’hospital
4. Em pareix bé… trob que la ubicacio no és el mes important, sinó que quan hi vas puguis aparcar, sobretot si no et trobes gaire bé. També estaria bé un bus públic per a la gent de més enfora, perquè gent que ara hi anava a peu ara li seria molt lluny.
5. Una millora de l’immoble, no haver d’esperar tant i més metges especialistes d’urgències, com ara pediatres.
Joan Sunyer: “Tendrem més aparcament”
1. Jo hi he anat poques vegades, però sí, estic satisfet.
2. No. De vegades quan demanes hora a Palma la donen per molt envant, i si vas al centre en tenen per a més prest. A Palma tenen molt fàcil dir-te que si ho trobes massa envant hi vagis per urgència.
3. Hi hauria d’haver atenció les 24 hores. Per a coses poc importants no s’ha d’anar a l’hospital.
4. Sí, perfecte.
5. Tendrem l’hospital més a prop i més aparcament.
Mar Bel: “Darrerament sembla que s’ha descol·lapsat”
1. En general, sí. El personal és agradable i el servei de consultes telefòniques funciona molt bé. A més, darrerament sembla que s’ha descol·lapsat i pots aconseguir cita d’un dia per l’altre i, si tens sort, fins i tot el mateix dia.
2. Una vegada vaig trobar-me amb un ginecòleg especialment desagradable perquè jo li parlava en català i em va examinar parlant per telèfon. Per sort, la infermera va ser molt agradable i ell ja no fa feina a Manacor.
3. Sí, el centre de salut hauria d’estar obert 24 h i hauria de tenir un pediatre de guàrdia. El servei d’urgències de l’hospital ha de ser per a les urgències greus. Un grip, un mal de panxa o una ferida poc important haurien de ser tractades en qualsevol moment del dia o de la nit a l’ambulatori.
4. M’agrada si no suposa perdre metres de parc, que no anam sobrats d’espais verds, i si li fan un aparcament. No m’agrada perquè segur que obriran un carrer paral·lel al passeig del Ferrocarril i ja que hi som urbanitzaran la zona i hi construiran.
5. Espero que sigui més accessible per a la gent amb problemes de mobilitat (l’ascensor ara és petit i lent i la porta és un poc agressiva) i que tengui una sala per a cada necessitat (extraccions, sessions de part i postpart…).
Guillem Melis: “Es podrà reduir la massificació que suporta Urgències de l’Hospital”
1. Sí, en general estic satisfet.
2. Jo no n’he tingut cap mai.
3. Em sembla bona idea ja que així es podria reduir la massificació que suporta Urgències de l’Hospital.
4. A mi m’agradaria que fos a un altre lloc perquè trob que aquest espai hauria de ser un parc.
5. Esper que sigui més espaiós i funcional.
Maria Antònia Guardiola: “Si el posen entre l’Auditori i l’Escola de Mallorquí, lleven zona verda o parc”
1. Sí, estic satisfeta. Cobreix les nostres necessitats. Pel que fa a recursos humans, sempre s’han mostrat molt professionals, empàtics i compromesos, tant el personal de recepció com el sanitari. Si parlam d’infraestructura, deixa molt a desitjar. Necessita una rentada d cara per fer q sigui un lloc més harmònic i acollidor.
2. No.
3. Tal vegada per no col.lapsar l’hospital i tenir un servei més ràpid. L’espera a urgències a l’hospital pot ser molt llarga en època de grips i constipats.
4. Crec que aniria bé a qualsevol barriada de Manacor. Si l’ubiquen entre l’Auditori i l’Escola de Mallorquí vol dir que lleven parc o zona verda, i a Manacor no ens en sobren cap dels dos.
5. Tendrem millors instal·lacions
Miquel Sitges: “Tendrem els mateixos avantatges i el servei serà més fluïd”
1. Estic satisfet del servei.
2. No he patit cap incidència.
3. És una bona idea que estigui obert les 24 ho res.
4. Sí.
5. Amb el nou centre de salut tendrem els mateixos avantatges i alhora el servei podrà ser més fluïd.
Antònia Llodrà: “Hi ha d’haver més servei i no s’ha d’haver d’esperar tants de dies per anar al metge”
1. Sí, estic contenta. El que crec que cal millorar és que hi hagi més servei i no haver d’esperar tants de dies quan demanes hora per anar al metge (8 dies). També consider que li falta un poc de decoració, sobretot a la sala d’espera dels infants, així com un millor manteniment, les cadires, per exemple, estan pelades i espenyades.
2. No, no he tengut cap problema mai.
3. Pens que sí, tal vegada es descongestionarien les urgències de l’hospital. Així com poder fer radiografies al mateix centre sense haver d’anar a l’hospital.
4. Sí la trob adequada.
5. Que es puguin fer més proves sense haver d’anar a l’hospital. Pens que s’hauria de respectar l’hora dels pacients que per un motiu o altre tenen molt mal esperar, com poden ser ses persones amb discapacitat psíquica, que són molt males d’entretenir.