skip to Main Content

Sí a les palmeres, no al renou dels cotxes

“Ara seria molt més útil que els trens arribassin a vorera de mar”

Miquel Vives és veïnat del passeig del Ferrocarril i va ser també regidor a l’Ajuntament de Manacor. “Sempre he vist la idea del tren com a bona i hi estic completament a favor, de fet”, recorda, “vaig anar a moltes marxes i manifestacions pel tren de Llevant”.

Una altra idea té Miquel Vives a l’hora de parlar del pas del ferrocarril pel passeig: “A nosaltres personalment ens perjudica molt, hauran de tomar parlmeres, i aquella olivera tan grossa. Jo ho veig problemàtic. Els polítics han de mirar epl bé comú, però, i ho entenc. Ara bé, els veïnats, trobam, diria que de forma unànime, que ens perjudica molt”.

Per a Vives, “el poble quedarà molt xapat, hi ha una quantitat de cotxes que passen de l’hospital i de Francesc Gomila que és gros. No sé com ho farien amb el tren aquí enmig”.

També raona l’exregidor que “amb tot el que s’ha gastat el govern amb els autobusos nous i que ara funcionen tan bé… potser serien una millor alternativa”.
Miquel Vives acaba considerant que “jo ja sabia que un dia podia passar això. Que ara no em va bé és un fet, perpo també hem d’acceptar les coses així com són”.

Una darrera valoració de Vives: “Amb tot el canvi que hi ha hagut a l’illa, ara, a vorera de costa seria molt més útil i eficient, el tren, per arribar fins al Port. Basta veure a Catalunya per on passen, els trens”.

“Jo seria feliç amb un tren que eliminàs motos i cotxes”

El músic Jorra Santiago ha viscut molts d’anys al passeig Ferrocarril i no es mostra preocupat perquè el tren pugui passar pel passeig:”Ho veig bé. Tenc clar que hi ha massa cotxes i que hi ha d’haver una inversió per reduir-ne. L’emergència climàtica fa que haguem de reduir el transport privat i potenciar el públic”.

“Si volem parlar de renou, els cotxes i les motos sí que emprenyen, i el tren ho faria molt menys vegades. A més, ara és elèctric i fa molt poc renou” i afegeix que “jo seria feliç amb un tren que passàs cada cinquanta minuts i eliminàs motos i cotxes. Jo he fet teletreball a ca nostra i et puc assegurar que les motos i els cotxes molesten molt”.

Si ha d’afrontar una dicotomia entre bus i tren, també ho té clar, Santiago: “En un principi, dins un tren hi caben moltes més persones que dins un bus, a més els dos mitjans podrien conviure perfectament”’.

Per a Jorra:“Si això es posa en marxa s’hi hauran d’acostumar. Els canvis sempre costen molt. Sempre pensam si afectarà els comerços, o si perdem aparcaments… les pors ens surten. Però quan la cosa esta en marxa, veim que funciona. Podem dir que tenim un temperament queixós, nito, que deim en bon manacorí’.

Finalment, Jorra Santiago desitja que el nou tren de Llevant “pugui conviure amb la via verda, però el tren s’ha de fer, perquè tenim necessitat de connectar-nos, sobretot amb Artà”.

Back To Top
Search