Skip to content

NOTÍCIA

Si ets delinqüent marroquí o sud-americà, titular assegurat

PUBLICITAT

Els nostres companys d’extrema dreta no subvencionats en tasques informatives de Digital Manacor es demanaven en una publicació seva de Facebook perquè l’Ajuntament o els “mitjans subvencionats” no posaven mai la nacionalitat d’una persona que havia comès, no fa gaire dies, un atropellament intencionat i que havia estat detinguda per agents de la policia.

De fet, el titular de Digital Manacor per a aquesta notícia era “Un marroquí detingut a Manacor per temptativa d’homicidi i per conduir begut i sense carnet”. Amb pocs dies de diferència, llegíem aquest altre títol: “Un sud-americà circulava en moto per Felanitx sense tenir permís de conduir”. La fixació de José Antonio Argiz amb la immigració és coneguda de fa temps i també la seva ideologia que ha oscil·lat sempre entre la dreta i la dreta extrema (si ens atenem als partits on ha mirat de ficar cullerada durant la seva ja dilatada carrera politicoperiodística) és coneguda de fa estona. Per això no ve gens de nou veure que pocs dies després de punyir i reclamar que es publicàs la nacionalitat dels delinqüents, publicava aquesta altra notícia amb aquest titular, si més no, curiós: “Dos individus circulaven sense permís de conduir a Sant Llorenç des Cardassar”. Es veu que en aquest cas no calia especificar la nacionalitat dels delinqüents… Una vegada que consultam la notícia en el seu interior, s’obra el miracle: eren, oh pobrets i només en lletra menuda, “de nacionalitat espanyola”.

Queda clar idò, que no té el mateix valor el delicte espanyol que el delicte marroquí, per a aquesta gent de Digital Manacor. Tenir una publicació racista al nostre municipi ja és una desgràcia grossa, però que a més vulgui que els altres siguem com ell ja és tot quant es pugui dir.

No hi ha res més perillós que voler associar determinats comportaments o qualitats a les persones pel fet de pertànyer a un col·lectiu o a un altre. Així és com varen néixer els totalitarismes, fomentant por i odi contra col·lectius determinats i atribuint la bondat o la superioritat d’ètnia, de raça, de religió o del que es vulgui al col·lectiu dominant. Se’n diu supremacisme, però també podeu anomenar-ho feixisme.

 

Back To Top
Search