
Xisca Bonet, directora de l’IES Portocristo, ha llegit avui un manifest aprovat per unanimitat de tot el claustre del centre educatiu porteny en rebuig a “l’atac facciós que es va fer a les xarxes cap als seus valors”. Bonet ha estat acompanyada per un nodrit grup de professors i alumnes de l’institut, quue s’han aixecat en senyal de respecte i suport quan la directora ha començat a llegir. En acabar la lectura del text, tots els assistents han aplaudit llargament en senyal de suport a la tasca educativa de l’IES Portocristo. Només els grups de PP i Vox han romàs quiets a les seves cadires sense aplaudir.
Aquest és el text complet que ha llegit Xisca Bonet:
El claustre de l’IES Porto Cristo vol manifestar el seu malestar per l’atac facciós que es va fer a les xarxes socials cap als seus valors.
Aquesta manifestació no la volem fer a les xarxes socials, ja que no és ni un eslògan ni una consigna populista. És una defensa profunda de la nostra comunitat i dels seus principis i valors recollits al projecte educatiu. Per tant, trobam que l’hem de fer aquí, a la sala on hi ha representants de totes les sensibilitats polítiques del nostre municipi.
En el nostre projecte educatiu està previst:
- L’impuls als valors democràtics i el reconeixement que la pluralitat de la nostra societat és enriquidora i ens mostram contraris a la xenofòbia i el racisme essent partidaris de valors com la solidaritat, la no discriminació, el respecte, el diàleg i la participació.
- L’institut s’inclou en el marc de la coeducació i, més enllà de l’ensenyament mixt, treballa per tal de superar aquells hàbits, comportaments, actituds i tabús que signifiquin discriminació o desigualtat en els rols de l’home i la dona.
- Des de l’institut es vol promoure el sentiment de pertinença, tant de l’alumnat com del professorat, envers el centre per potenciar la implicació, el reconeixement i l’estima personal.
Tenir un mural on hi ha dues persones que es besen no és cap promoció de l’homosexualitat. La condició sexual d’una persona no és com la seva condició política que es pot elegir i es pot manipular amb campanyes propagandistiques. La condició sexual d’una persona és la que és i amb el nostre mural pretenem donar visibilitat a un col·lectiu que ha estat i, els fets ho demostren, continua sent atacat. Amb el nostre mural pretenem dir fort i clar que dins el nostre centre tothom és lliure de ser qui és, que no s’ha d’amagar ni per la seva procedència, ni per la seva religió, ni per la seva definició sexual, ni per ser una dona, ni per utilitzar la seva llengua.
Defensarem fermament el nostre alumnat dels atacs. No entenem que hi pugui haver persones que s’atreveixen a atacar els joves i molt manco que ho facin davant un centre educatiu i sota l’empara d’uns suposats ideals polítics.
Però no tot ha estat dolent. També hem de reconèixer que aquests fets ens han unit més i ens han arribat moltes mostres de suport, en especial d’alumnes i antics alumnes que es mostren orgullosos de pertànyer a un centre on se’ls defensa i se’ls deixa espai per crèixer en llibertat. Sempre defensarem la riquesa de totes les identitats i procedències, així com també la pluralitat de les llengües, especialment la nostra.
Volem acabar dient que no ens trobaran entrant en discussions populistes i que sempre defensarem els principis d’igualtat i de llibertat.




