Skip to content

NOTÍCIA

Antònia Riera s’endú l’apassionant I Campionat de Scrabble Santa Praxedis de Petra

Un campionat dels que fan afició. Emoció, nervis i passió per resoldre que la vencedora del I Campionat de Scrabble de Santa Praxedis de Petra era la jugadora local Antònia Riera. Ja a la primera ronda es posicionaven els favorits amb sengles victòries: Mateu Matas, Maribel Servera, Antònia Riera, Antoni Riera, Magdalena Morell i Maria Moll. La segona ronda ja proposava enfrontaments que traurien espires. Maria Moll s’imposava a Magdalena Morell, i Mateu Matas suava tinta per derrotar Antoni Riera. La sorpresa de la ronda la donava Lina Riera, que derrotava Maribel Servera en una partida de puntuació baixa, només per set punts de diferència. A la tercera ronda, Antoni Riera, Maribel Servera i Magdalena Morell recuperaven posicions, mentre que Maria Moll tastava el gust de la derrota, una altra vegada amb un marge estretíssim a favor de Mateu Matas.

S’arribà a la cinquena ronda amb expectació màxima. Una victòria de Xurí davant Maribel Servera, donaria el triomf final al Matador del Tauler que així hauria acabat el campionat invicte. En canvi, si era la Nina de Manacor la que s’imposava, s’obriria un ventall amplíssim de possibles campions (els mateixos Xurí i Servera, i Antònia Riera, Magdalena Morell i Antoni Riera), que es decidirien pel diferencial de punts. Magdalena Morell jugava la seva partida contra Lina Riera, matagegants del campionat, la qual amb quatre scrabbles esbucà qualsevol possibilitat de campionat per a la jugadora de Porreres. Antoni Riera i Antònia Riera disputaven una partida salvatge que es resolia amb dos punts de diferència, però amb Antoni Riera ofegat pel temps (20 punts de penalització). Així, tot quedava pendent del resultat de la darrera partida entre Mateu Matas i Maribel Servera, els únics, juntament amb Antònia Riera, que podrien optar al campionat final. Com ja li havia passat amb Maria Moll i Antoni Riera, Xurí duia la partida amb Servera ajustadíssima i s’arribava a les darreres jugades amb un tauler que semblava més d’escacs que de scrabble. En el darrer faristol del glosador margalidà hi ballava un scrabble, un bingo, un complet que s’escapolia entre els dits de la seva batalla cansada. A la fi, victòria per a Servera. Tot quedava pendent de les sumes i restes de l’ordinador, que dictaminava que, per diferencial de punts, la guanyadora era Antònia Riera, seguida de Maribel Servera i Mateu Matas.

Pel que fa a les classificacions parcials, meritòria actuació del santamarier Ricard Oliver, que liderà la de més scrabbles (amb 12, els mateixos que Antoni Riera i Antònia Riera) i la de millor jugada (140 punts per “estriada”). Hi hagué una altra jugada centenària, a càrrec de Magdalena Morell (113 punts per “sanaries”) La millor partida del campionat la jugà Maria Gayà (551 punts davant Ricard Oliver) i la millor jugada amb la X de Santa Praxedis va ser per a Josep Coll (93 punts per “vexant”). La millor partida combinada la jugaren Mateu Matas i Antònia Riera (982, 519-463) i la millor tancada la va fer Maria Moll (56 punts). Mencions especials per als debutants Llorenç Carreras i Jorra Santiago, que assoliren els 400 punts en algunes de les seves partides, i per a Maria Antònia Mora, que també obtingué un triomf en el seu primer campionat.

Agraïments especials per a Bàrbara Sastre, Margalida Riera i Omeima, que tengueren esment de la mesa arbitral i de la logística dels resultats; també per a tots els espònsors del campionat: Ajuntament de Petra, Almendras y Frutos Secos Bonany, Vins Miquel Oliver, Oli d’un Temps, Llibreria Papereria Carrer Ample, Llibreria Papereria Sa Plaça, Cooperativa Agrícola i Ramadera de Petra, Mel Son Frare, Vins Can Coleto, Trossos de Marès, Abbacino, Can Jaume des Forn, Xarig, Expert, Supermercats Turístics, Farmàcia Riera, Vins Galmés i Ferrer i Can Salom.

El batle de Petra, Salvador Femenies, i l’ànima de Can Salom, Joan Riera Salom, varen ser els encarregats de fer el lliurament dels premis després d’una jornada intensa de joc i paraules.

PUBLICITAT

Back To Top
Search