Manacor ha tornat a celebrar la Diada pels Drets dels Infants, una jornada que l’Ajuntament de Manacor organitza cada any i que ha reunit prop de 600 alumnes de 5è de Primària de tots els centres educatius del municipi, enguany al CP Es Canyar.
Durant el matí cada grup ha cada grup ha participat en un taller – ball de bot, glosa, art de la pauma, i jocs tradicionals com la baldufa o el tir amb fona – que s’han teixit enguany entorn del dret a tenir una identitat i una cultura pròpia i la importància de preservar-la i respectar la dels altres. Aquest dret s’ha treballat prèviament a les aules per tal d’afavorir que els infants puguin reconèixer i valorar la pròpia identitat, així com entendre la diversitat cultural com una riquesa que cal preservar i respectar.
Així mateix, tots els infants han assistit a la representació teatral ‘Les sabates de Sofia’, un text de Friedrik Lipp editat per Intermón Oxfam que se centra en la defensa dels drets dels infants.
La coordinadora del Consell d’Infants, Maria Antònia Genovard, i l’equip d’educadors socials de l’Ajuntament han estat part indispensable de l’organització de la Diada, mentre que la directora del CEIP Es Canyar, Francesca Pinya, ha agraït la implicació de tots els centres i la col·laboració en l’acollida de l’acte.
Un mural en homenatge a la memòria i a les persones majors
Un dels moments més especials de la jornada ha estat la presentació del mural d’enguany, ubicat en un dels murs del CEIP Es Canyar i creat per l’artista Bel Gomila. L’obra representa un padrí que ensenya a dos infants a enrotllar una baldufa, una escena que simbolitza el respecte per la tradició i el diàleg entre generacions. “És un homenatge que tots els infants fan a les persones majors, perquè tenim clar que no hi ha futur sense memòria, ni infants sense padrins”, han remarcat els membres del Consell d’Infants durant l’acte de presentació.
Un manifest pels drets dels infants de Gaza i Palestina
Els membres del Consell d’Infants han llegit durant la diada un manifest en suport als infants de Gaza i Palestina. El text, elaborat pels mateixos infants després de setmanes d’informar-se i reflexionar sobre aquest genocidi, expressa la seva preocupació davant la vulneració dels drets fonamentals dels infants que viuen en guerra i reclama als representants polítics que “alcin la veu” i actuïn per defensar-los.
“Hem volgut entendre que està passant a casa i a Palestina, ens hem informat, hem mirat notícies, hem parlat i hem escoltat. El que hem descobert ens ha deixat sense paraules. Hem sentit pena, ràbia i impotència. Ens sap greu veure com altres infants perden la seva casa, la seva escola, la seva família i els seus somnis… Ens sap greu saber que viuen amb por i sense llibertat” ha començat el manifest dels quatre representants del Consell d’Infants que prosseguia argumentant que “sabem que cada infant té dret a una vida digna, a jugar, a estimar i a créixer en pau. I sabem també que el silenci dels adults pot fer tant de mal com les bombes… Com infants de Manacor, volem ser escoltats: el nostre futur és a les vostres mans i avui us demanam que faceu tot el possible per aturar aquesta injustícia.”
Aquí podeu veure algunes imatges de la jornada així com el vídeo complet del manifest:







