skip to Main Content

“Manacor té les dimensions ideals per a l’ús del patinet”

“Els patinets que tenim aquí a la venda oscil·len entre els 500 i els 900 euros”, ens ho explica Pau Ho, propietari de la botiga Electrorodes, que des de fa nou anys ven a Manacor tota casta de vehicles elèctrics, des de patinets a vehicles per a persones amb mobilitat reduïda passant per ciclomotors i bicicletes, a més de productes com ara bateries o motors elèctrics.

El preu varia en funció de les prestacions, “tant del material de què està fet el patinet com, sobretot, de la bateria, que suposa el cinquanta per cent del valor d’un patinet”.

Una bateria, si se’n fa un bon us pot arribar a tenir una autonomia d’entre vint i quaranta quilòmetres, “però també depèn del pes de l’usuari i de les costes que pugi” . L’autonomia se sol mesurar més per quilòmetres que no per temps d’ús, de fet, “això també és així en el cas de les bicicletes elèctriques, que duen fins i tot una pantalla on es dona aquesta informació”.

Les bateries, continua Ho, “necessiten quatre hores per carregar-se, si estan completament a zero, de totes maneres, són bateries de liti que no tenen memòria, per tant es poden carregar sempre que es desitgi”, i afegeix que “al patinet li agrada anar més aviat carregat, si la bateria està buida de tot no li agrada”.

Segons explica Pau Ho, “un patinet és un element molt urbà i la normativa ja diu que no pots anar per carretera, i que ho has de fer sempre pels centres de pobles i ciutat”. En aquest sentit, el propietari d’Electrorodes puntualitza que “la normativa s’ha de seguir perquè tothom pugui conviure harmònicament. Tots hem e col·laborar per fer les coses ben fetes”.

Per Pau Ho, “Manacor com a ciutat té les dimensions ideals per a l’ús del patinet, que el que vol són distàncies curtes, de dos o tres quilòmetres”. Segons Ho, un patinet “no és com una bici, perquè quan arribes a casa o a la feina el pots plegar i pujar-lo on sigui”.

“Entre quinze i quaranta anys”
Segons explica Pau Ho, el perfil d’usuaris de patinet és “de gent jove, d’edats que oscil·len entre els quinze i els quaranta anys. Pensa que si no tens equilibri és un vehicle que fins i tot pot ser perillós”. En aquest sentit reconeix que “la bicicleta és més estable, perquè hi vas assegut, i això et dona més equilibri”.

Pel que fa a les avaries i al manteniment, Ho recomana dur sempre ben carregada la bateria i inflar les rodes a la pressió que toca, perquè si les dus massa buides gastes més bateria i a més és més fàcil que foradis”. Precisament les rodes foradades són l’avaria més habitual d’aquest vehicle. Per això a la botiga de Pau Ho ja ofereixen rodes massisses, “i així la gent ja no ha de pensar si ha d’inflar o no les rodes”.

Back To Top
Search