L’estrena, a la plaça de l’Ebenista
Una mostra de l’heterogeneïtat de l’escultor manacorí. Si hom mira les seves propostes més recents, no hi reconeixeria l’esperit creador dginardià, en aquesta escultura que va ser la primera que Ginard va col·locar a Manacor.
El moretó, víctima dels vàndals dues vegades
Instal·lada durant anys a la plaça del Convent, l’escultura que representa el moretó al més pur estil de Llorenç Ginard ha estat víctima del vandalisme de carrer dues vegades. Restaurada, ara es troba exposada i molt més protegida a la seu de la Institució Pública Antoni Maria Alcover. El moretó de Ginard du la l’aire de la dansa dins les seves venes de metall.
La dignitat del lluitador
Ben davant el col·legi Simó Ballester, l’escultor manacorí va plantar l’escultura del defensor dels drets dels forans. La figura adusta i digna de Simó Tort presideix l’entrada de l’escola amb la història de tot un poble bategant-li dins la serenitat humil i alhora revoltada del pit, que en cap cas transmet altivesa ni supèrbia. La seva actitud dinàmica ens recorda el camí que va encetar.
Perleres
Potser no hi ha cap altre col·lectiu que pugui transmetre un sentiment de poble i una herència tan vinculada a la idiosincràsia manacorina com el de les perleres. L’escultura de Ginard instal·lada en aquesta plaça ens transmet la idea de la dona treballadora que no pot deixar de banda la cura de la família. L’esforç, la constància i la dedicació de tota una generació de dones que es va saber fer valer.