Skip to content

“No hi hauria d’haver jocs de nins o nines, sinó jocs en general”

L’Ajuntament posa en marxa la campanya “I tu, a què jugues?” que convida els adults a deixar als infants un joc lliure d’estigmes i rols tradicionals

L’Ajuntament de Manacor ha posat en marxa la campanya ‘I tu, a què jugues?’. Aquesta, tal com explica la delegada d’Igualtat del municipi, Carme Gomila, va “adreçada als adults” i llança el missatge de què “no hi hauria d’haver jocs de nins o jocs de nines, sinó que jocs en general”.

I és que encara ara és habitual sentir que hi ha jocs de nins, com les caixes d’eines, les pilotes de futbol o els cotxes. I jocs de nines, com els vestits de princeses, les cuinetes i les juguetes relacionades amb les cures. A més, afegeix la regidora, “veim els catàlegs de diferents botigues i encara hi ha les pàgines de nines en rosa i les de nins en blau”.

Ara bé, diu Gomila, “aquests estigmes s’han d’acabar”. De fet, és la raó de ser de la campanya. El missatge es dona a conèixer mitjançant cartells i un vídeo que es pot veure tant al canal de YouTube com a les xarxes socials de la institució.

La delegada d’Igualtat detalla que han arrancat ara la campanya, precisament, perquè “ens trobam plenament immersos en una època de l’any en què “el tema dels regals està damunt la taula”. És el moment de fer les cartes als Reis d’Orient i, en aquest procés, els adults de les famílies també hi juguen un paper primordial. És aquest, de fet, el motiu pel qual el missatge va adreçat als més grans de cada casa. “Al final som els que acabam decidit, i influint, amb els regals que els reis duent”, recorda.

El vídeo promocional

Tal com s’afirma a l’inici de l’article, la campanya es fa a través d’un vídeo que es pot veure a les xarxes socials. L’han fet des d’Estudi Brot i s’hi veuen dues famílies amb fills què escriuen les cartes als Reis. Gomila incideix en el fet que a la família de la nina és ella “la que escriu la carta i, per tant, demana el que ella vol; però, en canvi, a l’altra família, és el pare que fa la carta al nin”.

Tot i això, durant la gravació s’observa als dos infants jugant a coses molt diverses que no s’adiuen als rols que guarda la tradició per cada un d’ells.

Una campanya atemporal

“L’hem encetada ara per Nadal, però es podria adaptar al llarg de l’any, és important recordar-ho sempre i un poc el missatge és que hem de deixar ser més als infants i no influir-los cap als rolls tradicionals de gènere”, comenta Carme Gomila. I continua: ”El joc ha de ser l’oci revolucionar i fomentar que mentre juguen, puguin inventar-se i ser el que vulguin”.

Back To Top
Search