skip to Main Content
On és La Felicitat?

On és la felicitat?

No t´has demanat alguna vegada per què hi ha persones que sembla que estan sempre contentes? No t´ha passat que després d´estar una estona amb una amiga o un conegut te´n vas carregat d´energia i positivitat? I, llavors, penses: “Com s´ho fa per a estar sempre tan alegre?”, “És que sempre té la rialla a la boca”, “Sembla que no tengui cap problema”, “La veritat és que sempre transmet una felicitat”. I acte seguit – confessa sincerament – t´invaeix una mescla extranya d´incredulitat i enveja, que no pots controlar.
Aquesta situació és molt habitual en el nostre dia a dia, i és que el tema del que avui parlarem, la felicitat, tot i ser una de les emocions més àmpliament tractada i estudiada, sembla que sovint en resulta un concepte especialment teòric, llunyà i complicat d´aconseguir.
Així doncs, lluny de plantejar preguntes tals com si la felicitat és una utopia o si és possible ser feliç les 24 hores del dia, l´objectiu de l´article d´aquesta setmana va encaminat a “aterrar” una amica aquest concepte, a percebrer-lo com més proper, més assolible i més pràgmàtic.
La clau està, doncs, en entendre la felicitat – més que com un estat concret – com un estil de vida i, com a tal, saber que es tracta d´una elecció, una actitud, un camí que decideixo transitar.
Llavors, anem a veure algunes PAUTES que podem posar en pràctica per tal d´anar a la recerca de la felicitat d´una manera activa i intencional:
• Responsabilitza´t de la teva vida: Aquest pas és crucial ja que implica posicionar-te en una actitud activa, empoderar-te (recuperar les regnes i el poder de la teva vida) i abandonar la posició de “víctima” de les teves circumstàncies per a passar a ser el director/a de la teva vida.
• Practica l´optimisme: Ser optimista significa “esperar allò òptim”. Comença a mirar – activament, amb intenció – la part positiva de les coses.
• Abandona el “run-run” mental i les preocupacions: Evita donar-li tantes voltes a les coses. Per a això, és important aprendre a qüestionar els pensaments negatius i relativitzar. Viu més el present.
• Cuida el teu diàleg intern i extern: Observa com és aquesta “veueta” interna que està activa tot el dia. Entrena-la per a que et resulti motivant i no limitant.
• Converteix els problemes o dificultats en experiències de vida: Recorda que l´error no existeix, només l´aprenentatge.
• Assaboreix les alegries de la vida: Posa la intenció en disfrutar de tot el que facis. Aprèn a convertir allò aparentent simple i banal en una experiència increïble.
• Redueix l´accelerament i l´estrés: Dedica temps cada dia al descans i desconnexió. No te n´oblidis de reservar-te uns moments per a tu, per a fer allò que et relaxi o, senzillament, a no fer res. Recorda que és un temps imprescindible per a “carregar piles”.
• Planteja´t i compromet-te amb objectius: Reflexiona sobre on et trobes i on t´agradaria arribar. Cerca un sentit a la teva vida.
• Allunya´t d´ambients i persones “tòxiques”: Et disminueixen l´energia.
• Riu i somriu més: Està demostrat científicament que el simple fet de somriure (malgrat ho faci d´una manera una mica forçada, al principi) activa l´alliberament d´una sèrie d´hormones del benestar com la serotonina o dopamina.
• Dedica temps a cuidar el teu cos físic, emocional, mental i espiritual.
• Ocupa el teu temps en coses que realment t´apassionin: Recorda que el temps no torna.
Per a acabar, no oblidis la pauta més important: Posar-ho en pràctica. Tria alguna de les pautes anteriors i comença a practicar-ho avui mateix. Llavors, gradualment, vas incorporant les que més t´inspirin.

Antònia Bennàssar – Psicollum

Back To Top
×Close search
Search