Dimecres dia 28 de Juny el tren de les 11:17 arribava a l’estació de Manacor amb pocs minuts de retard i carregat d’una comitiva especial. Els batles d’ Inca, Sineu i Petra acompanyaven el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons. Els esperava a l’estació el batle de Manacor acompanyat d’alguns regidors, i el motiu d’aquesta trobada era l’acte d’inici de les obres d’electrificació del tren. Unes obres molt esperades, segons les declaracions dels diferents representants polítics.
Pedro Rosselló va dir: “Hem de recordar que a Manacor, en ple segle XXI, en aquesta estació, arriba un tren del segle XX amb un transbord propi del segle XIX”. Va dir que aquestes obres eren una aposta per la modernitat i que culminaven una reivindicació històrica dels ciutadans. “És un dia de celebració, d’enhorabona per tots nosaltres i d’agraiment a les persones que s’han involucrat en aquest projecte.”
El conseller, per la seva banda, va enumerar els beneficis que suposarien aquestes obres: “el trajecte serà deu minuts més curt; com que ells trens aniran més ràpids podrem augmentar-ne la freqüència i podran sortir cada quaranta minut; podrem fer una reducció del preu del billet, reduïrem les emissions… De Manacor ens podrem plantar en cinquanta minuts al centre de Palma.” També va explicar com havien organitzat les obres i quines previsions tenien: “El 2018, d’aquí un any, ens tornarem a trobar tots i vindrem sense aturar-mos a l’enllaç, arribarem directament aquí perquè les obres estaran acabades. Són dotze mesos d’obres. Ho hem coordinat de manera que no s’alterarà gens el servei. Són obres que es faran principalment el vespre, i a la part de dia es faran sense interferències a les freqüències diàries.”
L’únic moment en què el conseller no es va mostrar tan optimista va ser quan li varen demanar per la contínuació de la línia, si veuríem o no arribar el tren fins a Artà: “A l’hora de crear nous quilòmetres necessitam que el Govern d’Espanya hi posi recursos, hauríem de recuperar el conveni d’inversions estatutàries, però les negociacions no van tan aviat com voldríem. Hi ha bones paraules però no fets.” Ja havia destacat abans que aquestes obres d’electrificació es subvencionaven exclussivament amb fons autonòmics i europeus.