skip to Main Content

Primer ple telemàtic de la història per aprovar la incorporació de romanents de l’any passat

“Ho hem fet amb Zoom perquè és l’aplicació que permet enregistrar la videoconferència i a més poder-la transmetre en streaming pel canal de Youtube de l’Ajuntament, que era la forma de donar la màxima difusió a un esdeveniment públic com aquest”. Així justifica el batle Oliver l’ús de la polèmica aplicació per a la celebració del primer ple telemàtic de la història de l’Ajuntament manacorí. Oliver s’havia assegurat prèviament de bloquejar l’entrada de persones externes que poguessin craquejar la trobada i precisament aquest blindatge va ser el que va fer que la regidora Antònia Llodrà, que va patir un moment de desconnexió a l’inici de la sessió, hagués d’esperar un poc per tornar-hi entrar.

Oliver explica que aquesta reunió va ser possible després de superar les inicials reticències del secretari Nicolau Conti, pendent del canvi de normativa. En qualsevol cas, recorda Oliver, sí que ha quedat clar que la sessió només podia ser extraordinària (l’ordinària de l’abril no s’ha celebrat) i per aprovar punts inajornables, com era, en aquest cas, la incorporació de romanents de l’any passat per una quantia de més de dos milions d’euros, i que aniran destinats a pagament de zones verdes, obres d’emergència arran del temporal Glòria, un camió per a la brigada ia la restauració de la façana de l’escoleta Nins i Nines. A més, un total de 546.500 euros es destinen a Serveis Socials, la major part a la contractació de nou personal mentre duri la situació generada pel Covid-19, i l’adquisició de vehicles per assegurar també la major mobilitat per part dels treballadors de la casa. Hi ha també un muntant de 50.000 euros per a ajut a les famílies, que se sumen als 175.000 que arribaran a les arques municipals a través d’entitats supramunicipals. Oliver afegeix que, per exemple, “si no es fessin Fires i Festes, totes aquestes partides també s’haurien de redistribuir”, insinuant que podrien anar també a Serveis Socials, on en un sol dia aquesta setmana passada arribaren a derivar-s’hi 700 telefonades.

Oliver ha tengut tres preocupacions durant aquestes setmanes, “el comportament de la gent a la via pública, la gestió de la informació mitjançant xarxes socials i mitjans de comunicació i la gestió dels recursos humans de l’Ajuntament”.

Tornant a la gestió del ple telemàtic, el batle explica que “he estat a disposició de tots els regidors per fer les proves oportunes de connexió”. A banda dels 21 regidors, també hi havia presents i connectats el secretari Nicolau Conti (amb el micròfon obert durant tota la sessió) i l’interventor Norberto. Oliver no descarta per a futures ocasions, d’incorporar-hi un moderador extern a la trobada i ocult, un paper que va fer ell, per exemple, en les votacions nominals dels regidors, que a banda de votar el punt, també n’hagueren de votar la incorporació a l’ordre del dia.

Oliver creu que, a més, es podrien fer els plens en streaming a partir d’ara i facilitar també les preguntes per part dels ciutadans que hagin seguit el ple des de casa. O també la participació via telemàtica en plens presencials d’aquells regidors que no hi hagin pogut assistir per causes de força major.

Back To Top
×Close search
Search