El poliesportiu de Na Capellera i l’Espai 36 han acollit les proves d’accés a la Universitat amb totes les mesures sanitàries pertinents, donant el sus als exàmens amb les matèries de física o filosofia.
Des de dimarts fins dijous d’aquesta setmana, els estudiants que han cursat segon de batxillerat s’han enfrontat als exàmens que determinaran a quins estudis universitaris podran accedir i, així, començar a encaminar el seu futur. Arreu de les Illes Balears, s’han examinat 5.218 persones, concretament a Mallorca han estat 4.188. Això són menys alumnes que no l’any passat, convocatòria a la qual es varen presentar 5.606 persones.
De tots aquests, el 2021 uns 300 alumnes del CC Sant Alfons de Felanitx, de l’IES Felanitx, l’IES Manacor, l’IES Mossén Alcover, l’IES Porto Cristo i de l’IES Santanyí s’han examinat de la Prova de Batxillerat per a l’Accés a la Universitat (PBAU) al poliesportiu de Na Capellera i al Bernat Costa del municipi de Manacor. I aproximadament 180 alumnes més, provinents de l’IES Capdepera, l’IES Llorenç Garcies i Font d’Artà i de l’IES Puig de sa Font de Son Servera, han realitzat els exàmens a l’Espai 36 de Sant Llorenç des Cardassar.
El tret de partida va ser dimarts dia 8 de juny a les 9 del matí. Els i les alumnes ja esperaven impacients a l’exterior d’aquests centres habilitats una mitja hora abans. Com bé sabien, era la prova final i era imprescindible arribar a temps. La majoria d’ells estaven ben nerviosos perquè s’enforataven al primer examen. I el primer era, per uns, el de filosofia. I, per alguns altres, el de física.
En Nick i en Jaume, de l’IES Santanyí i de la modalitat científica, reconeixien estar tranquils de cara al futur. Aquesta postura, però, a què es deu? L’explicació no és d’altra que el fet que les PBAU van seguides dels exàmens finals que es realitzaren fa poques setmanes als instituts corresponents. O bé, aquesta és la resposta que donaren molts dels seus companys i companyes.
És un fet que no es contradiu amb passar nervis per les PBAU. I un exemple clar és el de na Júlia, de l’IES Mossén Alcover i que també prové del batxillerat científic. Ella, just podia estar-se quieta. Les cames li tremolaven. Tot i que, igual que molts altres, només havia hagut de repassar, la inquietud no l’abandonava. Ara bé, en el seu cas concret, els exàmens que més li preocupaven eren el de matemàtiques i el d’història.